اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

معاون وزیر صمت: 451 نیاز فناورانه در کشور شناسایی شده است/ واگذاری زمین به بیش از 90 شرکت دانش بنیان

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: هزار و 771 نیاز فناورانه در بخش های مختلف در کشور شناسایی شده که 451 نیاز برآورد شده است.

معاون وزیر صمت: 451 نیاز فناورانه در کشور شناسایی شده است/ واگذاری زمین به بیش از 90 شرکت دانش بنیان

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی رسولیان ظهر امروز در جریان بازدید از دومین رویداد ملی توسعه فناوری و نوآوری در صنعت لوازم خانگی که به همت شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین و کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار لوازم خانگی در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز به هم رسانی بنگاه های لوازم خانگی با کمک و محوریت بخش خصوصی و سازمان صنایع کوچک ایران اظهار کرد: در آینده نزدیک سامانه ارتباط بین بنگاه ها برقرار می شود تا همه بنگاه های کشور بتوانند با هم ارتباط داشته باشند.

وی هوشمندسازی و توسعه فناورانه را از الزامات صنعت لوازم خانگی ذکر کرد و افزود: طبق اعلام وزیر صمت و مرکز آمار ایران در 6 ماهه امسال رشد بسیار خوبی داشته ایم و آنچه بسیار مهم است حرکت کردن به سمت هوشمندسازی و توسعه در صنعت لوازم خانگی است چرا که در دنیا رقبایی داریم و شرکتهای کشور باید همزمان در این زمینه ها رشد کند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران توسعه فناوری و هوشمندسازی را از برنامه های اصلی این سازمان و برای حمایت از بنگاه های متصل و کوچک در صنعت لوازم خانگی دانست و ادامه داد: شناسایی نیازهای فناورانه در دستور کار سازمان قرار دارد و در دومین رویداد ملی توسعه فناوری و نوآوری در صنعت لوازم خانگی 75 نیاز فناورانه شناسایی شده و 25 شرکت دانش بنیان و با توان بسیار بالا حضور دارند.

رسولیان اضافه کرد: در مجموع توانسته ایم یک هزار و 771 نیاز فناورانه در بخشهای مختلف شناسایی کنیم که قطعات یا محصولات قبلا تولید نمی شد و یا وارداتی بوده که با همکاری بخش خصوصی و رویدادهای فناورانه تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه با برگزاری 220 رویداد فناورانه،451 نیاز فناورانه در کشور برآورده شده، خاطرنشان کرد: سازمان صنایع کوچک اولویت ها و رویکردهای خوبی برای شرکت های دانش بنیان قائل است و تاکنون به بیش از 90 شرکت دانش بنیان در شهرکهای صنعتی زمین با تسهیلات بسیار خوب و اقساط بلندمدت واگذار شده که امیدواریم بتوانیم در زمینه توسعه فناوری و هوشمندسازی که مصداق های خوبی را در دومین رویداد ملی توسعه فناوری و نوآوری در صنعت لوازم خانگی شاهد بودیم، گامهای موثری برداریم.

این مسئول اذعان کرد: برخی از بنگاههایی که محصول تولید کرده بودند شاید خیلی بزرگ نبودند اما انسان های توانمندی بودند که به هم رسانی آنها سبب شده بود 451 محصول یا نیاز برآورده شود.

پایان پیام/ ت 42

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول