اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

صرفه‌جویی ۱۰۰ میلیون متر مکعب مصرف گاز با کاهش 2 درجه‌ای دمای منازل

معاون بهره برداری شرکت گاز استان مرکزی گفت: با کاهش تنها ۲ درجه سانتیگراد دمای خانه روزانه ۱۰۰ میلیون مترمکعب صرفه‌جویی در مصرف گاز کشور صورت می‌گیرد.

صرفه‌جویی ۱۰۰ میلیون متر مکعب مصرف گاز با کاهش 2 درجه‌ای دمای منازل

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، رمضانی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مصوبه هیئت دولت برای تشویق مشترکین به صرفه‌جویی مقرر شد مشترکین به ازای هر واحد صرفه‌جویی نسبت به مصارف سال گذشته از سه درصد تخفیف گازبها برخوردار باشند که می‌تواند تا سقف ۴۵ درصد کل گاز آنها  اعمال شود.

وی افزود: همچنین چنانچه مشترکین از پانزدهم دی تا پانزدهم بهمن امسال مصرف خود را تا ۷۰ درصد پله سوم کاهش دهند، قبض آنها رایگان می‌شود.

معاون بهره‌برداری شرکت گاز استان مرکزی ادامه داد: در کشور بخش خانگی به ۱۲ واحد و پنج اقلیم تقسیم شده که این تقسیم‌بندی برای استان در سه اقلیم در نظر گرفته شده است.

رمضانی بیان کرد: در مقابل برای مشترکین پرمصرف نیز جریمه‌های شامل شده است. چنانچه مصارف آنها نسبت به سال قبل افزایش داشته باشد و در پله ششم و بالاتر قرار بگیرد تا ۸۰ درصد آن پله با دو تعرفه بالاتر حساب می‌شود.

وی اضافه کرد: تمام اماکن آموزشی، مدارس، ورزشی، مجتمع‌های تجاری، گردشگری، مؤسسات و... به ازای هر واحد صرفه‌جویی، مشمول تخفیف شده به این‌صورت که بابت هر واحددرصدی که صرفه‌جویی کنند شامل ۱۰ درصد تخفیف تا سقف ۴۰ درصد می‌شوند.

معاون بهره‌برداری شرکت گاز استان مرکزی اظهار کرد: برای ادارات و دستگاه‌های اجرایی و عمومی نیز بخشنامه‌ای صادر شده و موظف‌اند حداقل ۱۰ درصد مصرف خود را نسبت به سال گذشته کاهش دهند؛ تاکنون ۳ هزار و 14 مورد مورد بازرسی از سطح ادارات انجام شده که منجر به قطع گاز ۵۴ واحد شده است.

رمضانی با بیان اینکه با هر مترمربع صرفه‌جویی گاز به عملکرد نیروگاه، پاکی هوا و زنجیره تأمین انرژی کمک شده است خاطرنشان کرد: با کاهش تنها دو درجه سانتی‌گراد دمای منازل، روزانه ۱۰۰ میلیون مترمکعب صرفه‌جویی مصرف گاز در کشور صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در سطح کشور ۲۶ میلیون خانوار تحت پوشش، روزانه ۶۰۰ میلیون مترمکعب گاز مصرف می‌کنند افزود: با صرفه‌جویی روزانه چهار مترمکعب برای هر خانواده به‌راحتی تراز مصرف گاز بهبود می‌یابد.

معاون بهره‌برداری شرکت گاز استان مرکزی گفت: در استان مرکزی ۶۱۰ هزار مشترک گاز وجود دارد که حدود یک مترمکعب در ساعت مصرف می‌کنند که اگر دمای خانه را دو درجه کاهش دهند تقریباً ۲.۴ میلیون مترمکعب در روز صرفه‌جویی می‌شود.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول