اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

احیای ۷۴ واحد تولیدی با اشتغال بیش از ۱۰۰۰ نفر در سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۷۴ واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در بخش‌های مختلف کشاورزی، دامپروری، شیلات، گردشگری و صنعت و معدن در سال جاری احیا شده به طوری که از محل احیای این واحدهای تولیدی؛ ۱۰۷۳ نفر مشغول به کار شده اند.

احیای ۷۴ واحد تولیدی با اشتغال بیش از ۱۰۰۰ نفر در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حسین مدرس خیابانی امروز در کارگروه تسهیل و رفع موانع موانع تولید اظهار داشت: یکی از سیاست های مهم دولت؛ احیای واحدهای تولیدی تعطیل شده بود که در این استان، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با تشکیل منظم جلسات و کمیته های کارشناسی و جلسات تخصصی در بخش احیای واحدهای تولیدی به توفیقات خوبی دست یافته است.

 وی افزود: احیای واحدهای تولیدی بسیار حائز اهمیت و به منزله احداث واحد تولیدی جدید است، البته همچنان واحدهای نیمه فعال و تعطیل در استان وجود دارد که مقرر شده دستگاه های متولی در قالب یک طرح برنامه‌ریزی شده منسجم، مسائل و مشکلات این واحدهای تولیدی اعم از مشکلات بانکی، مالیاتی، مسائل مدیریتی، مشارکتی، تامین مواد اولیه و بازار فروش را احصا کنند تا بتوانیم این واحدها را به چرخه احیا برگردانیم.

 مدرس‌خیابانی تصریح کرد: شبکه بانکی استان همراهی خوبی با سرمایه‌گذاران دارد اما شماری از سرمایه‌گذاران به دلیل مسائل اقتصادی توان بازپرداخت تسهیلات شان را ندارند بنابراین نیاز به تسهیل و حمایت دارند.

 وی گفت: در نشست امروز درخواست بخشودگی جرائم دیرکرد و استمهال تسهیلات چند واحد تولیدی بزرگ بررسی و تصمیمات خوبی در راستای تسهیل و رفع موانع تولید این واحدها مصوب شد.

 استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: بایستی زمینه‌ای فراهم شود تا واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی استان بتوانند؛ با استفاده از فرصت و ظرفیت ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن محصولات خود را در بازار به فروش برسانند و زنجیره تولید در این بخش به حرکت دربیاید.

 وی ادامه داد: در بخش کشاورزی؛ استان  رتبه اول تولید خرما، رتبه اول تولید میوه های گرمسیری و رتبه اول تولید محصولات خارج از فصل را دارد و هدف‌گذاری شده تا پایان سال ۱۴۰۱ در بخش تولید مرغ هم خودکفا شویم و در بخش شیلات نیز ۴۰ درصد افزایش تولید داشته ایم.

استاندار سیستان و بلوچستان ضمن اعلام رضایت از عملکرد «کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان» گفت: علی رغم اقدامات قابل قبول انجام شده، به منظور حمایت بیشتر و تکریم سرمایه گذاران؛ سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات طراحی شده که سرمایه گذاران درصورت مشاهده کم کاری  دستگاه‌های متولی در فرایند اخذ مجوزها و دریافت تسهیلات، می توانند موارد اعتراض و شکایات خود را در این سامانه ثبت نمایند.

 مدرس خیابانی در پایان بیان داشت: سیستان و بلوچستان با دارا بودن ۱۶۰۰ کیلومتر مرز طولانی، تنها بندر اقیانوسی و سواحل بی نظیر مکران؛ حرکت رو به رشد را طی می کند و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت های بی نظیر این استان استفاده و روند توسعه و صنعتی شدن استان را طی کنیم.

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول