اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

توزیع 119 هزار تن نهاده به دامداران مازندرانی

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران از تخصیص و توزیع 119 هزار تن نهاده دامی به دامداران مازندرانی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

توزیع 119 هزار تن نهاده به دامداران مازندرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مسعود احمدی‌حاجی با بیان اینکه استفاده از خوراک آماده دام باعث بهبود تغذیه دام و افزایش کمیت و کیفیت تولید می شود، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۵۶ مورد نظارت و پایش از کارخانجات تولید خوراک دام مازندران توسط اکیپ بازرسی استان انجام و ۴۰ نمونه کنسانتره تولیدی از سوی این کارخانجات به آزمایشگاه ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۹ هزار و ۸۷ تن نهاده دامی به استان تخصیص داده و توزیع شد، افزود: از این مقدار، ۴۲ هزار و ۳۷۰ تن کنسانتره، ۱۱ هزار و ۹۰۰ تن ذرت، ۶ هزار و ۷۰۰ تن جو و ۵۸ هزار و ۱۱۷ تن سبوس بود.

این مسؤول با بیان اینکه هم اکنون ۱۲ هزار تن کنسانتره دام در استان در حال توزیع است، افزود: سال گذشته ۱۷۷ هزار و ۵۹۰ تن کنساتنره توسط کارخانجات خوراک دام در استان تولید و به دامداران توزیع شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه درحال حاضر ۲۰ کارخانه تولید خوراک دام در استان مشغول فعالیت هستند، افزود: ملاک شناسایی، تخصیص و توزیع نهاده های دامی به دامداران، هویت گذاری و پلاک کوبی دام هاست.

وی با بیان اینکه ۳ میلیون و ۶۹۰ هزار راس دام سبک و سنگین در استان وجود دارد، گفت: سال گذشته ۶۷۵ هزار و ۸۸۰ تن شیر خام و ۷۰ هزار و ۵۹۳ تن گوشت قرمز در استان تولید شد.

پایان پیام/۸۶۰۳۵/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول