اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

ذخیره سازی مرغ منجد نژاد آرین در اولویت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی است

مدیرکل امور پشتیبانی دام آذربایجان غربی گفت: ذخیره سازی مرغ منجد از نژاد آرین در اولویت جهاد کشاورزی است و خرید 140 تن در روز به صورت بسته بندی شده در حال انجام و انتقال به سردخانه هاست.

ذخیره سازی مرغ منجد نژاد آرین در اولویت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی  است

به گزارش  خبرگزاری فارس از ارومیه قربان‌نژاد اظهار داشت: ذخیره سازی مرغ منجد از نژاد آرین در اولویت جهاد کشاورزی است و خرید ۱۴۰ تن در روز به صورت بسته بندی شده در حال انجام و انتقال به سردخانه‌ها است.

وی با بیان اینکه این مرغ‌ها با قیمت مصوب ۶۳۴ هزار ریال در حال خریداری است، افزود: سویه‌های دیگر مرغ گوشتی در استان از طریق اتحادیه ها خریداری می شود.

قربان‌نژاد با بیان اینکه میانگین مصرف روزانه مرغ گرم بین ۲۱۰ تا ۲۲۰ تن در روز است،  اضافه کرد: هم اکنون بیش از یک هزار تن مرغ از نژاد آرین در سردخانه های شرکت پشتیبانی امور دام استان ذخیره سازی شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

مدیرکل امور پشتیبانی دام آذربایجان‌غربی ادامه داد: ما همواره باید به دنبال صیانت از ذخایر ژنتیکی کشورباشیم و طبق دستور مقام معظم رهبری و وزیر جهاد کشاورزی باید به دنبال اشاعه مرغ آرین باشیم، چرا که این مسئله می‌تواند در حوزه ذخایرژنتیکی ما را به خود اتکایی و صادرات برساند.

قربان نژاد با اشاره به اینکه قیمت کنونی مرغ در بازار مناسب و کمتر از قیمت مصوب است و مشکلی از نظر تهیه و توزیع وجود ندارد، اضافه کرد: در زمینه عرضه گوشت قرمز نیز بازار در حالت تعادل بوده و ذخیره سازی مناسبی انجام شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول