اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

یک ماه طلایی در اختیار کنکوری‌ها برای حضور در نخستین کنکور زمستانی

داوطلبان کنکور سراسری سال 1402 تا حضور در کنکور تنها یک ماه فرصت دارند و باید از این یک ماه به بهترین نحو استفاده کنند، اما چطور؟

یک ماه طلایی در اختیار کنکوری‌ها برای حضور در نخستین کنکور زمستانی

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، داوطلبان کنکور حتما می‌دانند که کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ در دو نوبت برگزار می‌شود و برگزاری اولین نوبت آن در روزهای ۲۸ و ۲۹ دی ماه است، بنابراین داوطلبان کنکور تنها یک ماه تا شرکت در آزمون سراسری فاصله دارند و قطعا می‌خواهند بدانند در این یک ماه پایانی چه باید بکنند و چطور می‌توانند دروس را جمع بندی کرده و خود را برای شرکت در کنکور آماده کنند.

* روی سخن با داوطلبان کنکور است

مشاوران آموزشی بر این عقیده اند که در یک ماهه پایانی مانده تا کنکور باید ۱۰ آزمون آزمایشی به صورت سه روز یکبار داشته باشید.

همچنین در این یک ماه پایانی باید دروس را جمع بندی کرده و بر روی تکنیک های آزمون کار کنید.

رفع اشکال نیز مهم ترین کاری است که باید در یک ماهه پایانی انجام شود. 

* چگونه دروس را جمع بندی کنید

برخی مشاوران آموزشی می گویند تا آنجا که می توانید و امتحانات حال حاضر مدرسه اجازه می دهد چند درس را موازی با هم جلو ببرید، یعنی چند روز مداوم یک درس را نخوانید.

حتما خلاصه نویسی داشته باشید، اگر تاکنون خلاصه نویسی کرده اید از آن استفاده کنید، در غیر این صورت از همین حالا خلاصه نویسی کنید تا در روزهای پایانی مانده تا کنکور با مشکل مواجه نشوید.

به عقیده کارشناسان آموزشی، افرادی در این کنکور موفق می‌شوند که بتوانند نمونه سوالات کنکور و مباحث کنکور را به صورت فشرده و با آزمون پوششی کار کنند.

 

علاوه بر این باید توجه داشته باشید که با ساعت مطالعه کم نمی‌توانید نتیجه دلخواه خود را به دست آورید پس بهتر است از همین ابتدا ساعت مطالعه خود را افزایش دهید.

از زمان خود بهترین استفاده را داشته باشید، یعنی زمانبندی مناسبی را برای خود ایجاد کنید به طوریکه مباحث سنگین مربوط به دروس را در زمان‌هایی که اصلا احساس خستگی ندارید مطالعه کنید.

ابتدا مباحثی را مطالعه کنید که تسلط کم‌تری نسبت به آن دارید و با کیفیت مطالعه مناسب آنها را جمع‌بندی کنید.

همچنین باید به این نکته هم توجه داشته باشید که سرعت مطالعه خود را افزایش دهید، چرا که این مسأله به سرعت شما در آزمون نیز کمک می‌کند.

البته توجه داشته باشید که کنکور دی ماه نوبت اول آزمون سراسری برای داوطلبان سال ۱۴۰۲ است و شما امسال دو فرصت برای شرکت در کنکور دارید، نوبت دوم کنکور در تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

پایان پیام/ ت 30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول