اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

فارس من| نمرات دروس مردودی در معدل کل لحاظ نشود

برخی کاربران سامانه فارس من خواستارعدم تاثیر نمرات دروس مردودی در معدل کل شدند.

فارس من| نمرات دروس مردودی در معدل کل لحاظ نشود

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس،برخی کاربران سامانه فارس من خواستار پیگیری عدم تاثیر نمرات دروس مردودی در معدل شدند.

این کاربران در پویش خود آوردند:

« با توجه به تبصره ۱ ماده ۱۸ آیین نامه شورای عالی برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مصوب ۲۸\۷\۹۳ درخصوص عدم تاثیر نمرات مردودی در معدل کل.

در سال های قبل از ۱۳۹۳ ممکن بود دانشجویی در برخی از امتحانات خود حدنصاب نمره لازم را نیاورد و نمره پایین تر از نمره ۱۰ را کسب نماید. در این صورت نمره امتحانی دانشجو علاوه بر اینکه در کارنامه وی ثبت می شد، در معدل دانشجو نیز تاثیر گذاشته و حساب می شد.

همچنین، ممکن بود دانشجویی به دلایل مختلفی قادر به شرکت در جلسه امتحانی نباشد، در این صورت غیبت وی در جلسه امتحانی در صورتی که طبق تصمیم شورای آموزش دانشگاه غیر موجه تلقی شود؛ به منزله نمره صفر درنظر گرفته می شد. هر چند در ترم های دیگر، اگر دانشجو آن درس مردودی را اخذ نماید و با نمره خوبی قبول شود؛ نیز نمره درس مردودی از معدل دانشجو حذف نخواهد شد، اما از سال ۱۳۹۷ به بعد به یکباره از اجرای این قانون مصوب جلوگیری شد و امکان جبران و اصلاح نمرات و عدم تاثیر آن در معدل کل از دانشجویان در تمامی مقاطع کاردانی، کارشناسی و تحصیلات تکمیلی گرفته شد.

حال ما دانشجویان، نخبگان و آینده‌سازان این سرزمین خواستاریم تا همچون سال های گذشته این محدودیت و تاثیر نمرات مردودی در معدل کل ( معدلی که در اینده نخبگان این جامعه نقش فراوانی دارد و میتواند شرایط کاری را ایجاد یا محدود کند) برداشته شود.»

حسین شاکری‌فر سردبیر این پویش سامانه فارس من در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: سال ۹۳ قانونی را شورای آموزش عالی با عنوان اصلاح نمره تبیین کرد، در ماده ۱۸ این تبصره عنوان شده‌، افرادی‌که سرجلسه امتحان واحدی را پاس نکنند، امکان اصلاحی برای آنان وجود دارد.

سردبیر این پویش افزود: اما الان نمره مردودی دانشجویان در معدل کل کارنامه لحاظ می‌شود، به عنوان مثال فردی که پدرش را در زمان امتحانات پایان ترم از دست داده است، امتحان خرداد ماه را مشروط می‌شود، این نمرات مردودی در معدل کل این فرد تاثیر می‌گذارد، نمره مردودی در معدل ترم تاثیر آنچنانی ندارد، اما در معدل کل تاثیر زیادی دارد، این فرد می‌توانست در سال ۹۳ معدل خود را اصلاح کند. اما الان به این فرد اجازه نمی‌دهند که معدل کل را اصلاح کند.   

* حرف اول برای استخدام نمره معدل کل است

شاکری فر گفت: برای استخدام نمره معدل کل حرف اول را می‌زند، درخواست ما این است که مسوولان تدبیری برای این مشکل درنظر بگیرند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول