اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

شالیزارهای غرقابی میزبان مهمانان مهاجر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران با هشدار نسبت به پرهیز از شکار پرندگان مهاجر، گفت: آبگیری تمام مناطق تالابی و شالیزارهای استان انجام شده و پرندگان مهاجر هم در بیشتر مناطق استان حضور پیدا کردند.

شالیزارهای غرقابی میزبان مهمانان مهاجر

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، هر سال که می‌گذرد با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی بر جمعیت دوستداران طبیعت و حیات‌وحش اضافه می‌شوند ولی همواره در این بازار افرادی هستند که بدون توجه به این مسائل همواره به دنبال سوءاستفاده هستند. 

این روزها نیز با توجه به حضور پرندگان مهاجر در تالاب‌های مازندران برخی شکارچیان غیرمجاز با ایجاد دامگاه‌ها اقدام به صید پرندگان مهاجر می‌کنند؛ دامگاه‌ها توسط شکارچیان غیرمجاز در مناطق تالابی ایجاد می‌شوند که تهدیدی جدی برای پرندگان به‌شمار می‌روند. 

این درحالی است که امسال با وجود صادر نشدن مجوز، برخی از شکارچیان با بی‌توجهی، دام هوایی و سایر روش‌های دیگر را برای شکار به کار گرفته‌اند که البته یگان حفاظت با وجود همه کمبودها مناطق تالابی و زیستگاه‌های پرندگان را مورد پایش قرار می‌دهد. 

غرقابی شدن شالیزار‌ها در برخی مناطق مرکزی و جلگه‌ای استان به سودجویان فرصت داد تا اقدام به برپایی دام‌های هوایی کنند. 

عطاءالله کاویان مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: آبگیری تمام مناطق تالابی و شالیزارهای استان انجام شده و پرندگان مهاجر هم در بیشتر مناطق استان حضور پیدا کردند. 

وی افزود: امسال هم تعداد کمتری از پرندگان وارد مناطق تالابی شدند به‌واسطه اینکه بارندگی‌ها خوب نبود نسبت به سال‌های گذشته حضورشان به لحاظ زمانی تاخیر افتاده است. 

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست مازندران با اعلام اینکه تمام محیط‌بانان مجموعه کارکنان گشت و پایش‌های لازم را در دستور کار خود دارند، تصریح کرد: سرشماری پرندگان هم مطابق با تقویم بین‌المللی انجام می‌شود که مقدمات آن در حال انجام است. 

کاویان با هشدار نسبت به پرهیز از شکار پرندگان مهاجر، اظهار کرد:  هماهنگی خوبی با دادستانی داشتیم و با جلسات متعددی مسیر قضایی داریم و به گونه‌ای می‌رویم تا جلوی شکار گرفته شود. 

وی ادامه داد: با وجود همه هشدارها و تذکرها برخی اقدام به شکار غیرمجاز می‌کند که در مقابل قانون قرار می‌گیرند و مجازات‌های لازم در حال پیگیری است. 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران با اشاره به اینکه اسلحه‌های مجاز و غیرمجاز در حال پیگیری است،گفت: تعداد زیادی دام‌های هوایی توسط همکاران جمع‌آوری و تخریب شده و این مسیر همچنان ادامه دارد. 

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول