اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پرش مدیریت پسماند از خواب چندین ساله

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران گفت: در زمینه زباله گام‌های خوبی برداشته شد و در این مسیر خیلی خوش‌بین هستیم؛ چراکه در هیچ شهری از مازندران نیست در راستای مدیریت زباله در استان گامی برداشته نشده باشد.

پرش مدیریت پسماند از خواب چندین ساله

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، همیشه وقتی حرف از مشکلات در استان بر زبان می‌آید ناخودآگاه فکر انسان به سمت زباله می‌رود، زباله‌هایی که چهره زیبای استان را تحت‌الشعاع قرار داده است.

معضل زباله در تمامی شهرهای مازندران وجود دارد و می‌توان به‌عنوان اصلی‌ترین مشکل استان از آن نام برد؛ شاید اگر کمی نگاه مقایسه‌ای در ارتباط با وضعیت زباله طی دهه‌های گذشته با چند سال اخیر داشته باشیم می‌بینیم اقدامات خیلی خوبی شروع شده که نشان می‌دهد گام‌های جدی در این حوزه برداشته شده است.

عطاءالله کاویان مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران درباره وضعیت زباله در استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌‌های انجام شده مقرر شد نیروگاه زباله‌سوز در دهه مبارک فجر به‌صورت آزمایشی راه‌انداری ازمایشی شود و بعد از تایید استانداردها به بهره‌برداری کامل برسد.

وی با بیان اینکه در بحث زباله اتفاق خوبی افتاده است، افزود: در مجموع گام‌های خوبی برداشته شده به عنوان نمونه کمپوست نور هم مشکل پست برق و بحث هوادهی داشت که با انجام اقدامات لازم و رفع مشکلات این کارخانه به طور کامل با ظرفیت ۲۰۰ تن به فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران با اشاره به اینکه زباله سوز ۳۰ تنی در گلوگاه توسط بخش خصوصی ساخته و راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: الان این زباله‌سوز مراحل آزمایشی خود را طی می‌کند و با قرارداد شهرداری گلوگاه حتی می‌تواند شهرهای اطراف را تحت پوشش قرار دهد.

کاویان در زمینه زباله گام‌های خوبی برداشته شد و در این مسیر خیلی خوش‌بین هستیم، تصریح کرد: در هیچ شهری از مازندران نیست در راستای مدیریت زباله در استان گامی برداشته نشده باشد؛ درحالی‌که همه پروژه‌ها خوابیده بود و هم اعتبارات قطره‌چکانی بود ولی با پیگیری‌ها توانستیم گام‌های خوبی برداریم.

وی گفت: الان شاهد این هستیم در همه شهرها مجموعه مدیریت پسماند با سرعت خوبی پیش می‌رود و امیدواریم زباله‌های استان را مدیریت کند و سپس برنامه‌ریزی برای زباله‌هایی که سال‌های سال در استان تلنبار می‌شده و همچنین مسائل و پیامدهای آن در دستور کار قرار می‌گیرد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول