اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

عطر شهادت در خراسان جنوبی پیچید

عطر شهادت با ورود سه پیکر پاک و مطهر شهدای گمنام به فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند در خراسان جنوبی پیچید.

عطر شهادت در خراسان جنوبی پیچید

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ساعت ۱۹ و ۲۰ دقیقه امشب هواپیمای حامل پیکرهای مطهر سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس در فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند به زمین نشست و پیکرهای پاک شهدا توسط معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، حجت الاسلام نوفرستی قائم مقام نماینده ولی فقیه، فرماندهان نظامی و انتظامی، اعضای شورای تأمین استان و خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران مورد استقبال قرار گرفت و یکی از مداحان اهل بیت در این مراسم مداحی کرد.

در حالی که این مداح اهل بیت می‌خواند: کجایید ای شهیدان خدایی / بلا جویان دشت کربلایی، حاضران با اشک‌های که بر روی گونه‌هایشان جاری شده بود، یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به ویژه شهدای گمنام را گرامی داشتند و در ادامه پیکرهای شهدای گمنام بعد از عبور از تعدادی از خیابان‌های بیرجند به کهف الشهدا در خیابان مدرس ۳۲ بیرجند منتقل شدند.

فردا صبح با حضور تعدادی از مسئولان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران زیارت عاشورا در کنار پیکرهای شهدای گمنام به یاد دوران دفاع مقدس خوانده می‌شود.

شایان ذکر است که هواپیمای حامل پیکر مطهر سه شهید گمنام دیگر هم ساعت ۱۱ امشب به فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند وارد می‌شود و پیکر پاک دو شهید گمنام برای وداع گروه‌های مختلف مردم با آنها در بیرجند باقی می‌ماند و پیکر چهار شهید گمنام دیگر در قالب کاروانی به بشرویه منتقل و در هر یک از شهرستان‌های استان مراسم وداع با این شهدای گمنام دفاع مقدس برگزار می‌شود.

شب شهادت حضرت فاطمه (س) هم مراسم وداع با شهدای گمنام به شکل متمرکز در حسینیه جماران بیرجند برگزار و روز شهادت آن حضرت نیز از میدان شهدا تا ابوذر بیرجند پیکرهای مطهر شش شهید گمنام بر روی دست‌های گروه‌های مختلف مردم تشییع و بعد از آن پیکر هر یک از شهدای گمنام به محل که از پیش برای دفن در بیرجند، قاین و طبس مشخص شده است، منتقل می‌شوند.

پایان پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول