اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

مقانلو: کشتی به گل نشسته را باید آماده طوفان می‌کردیم/ کسی از کادر فنی تکواندو کم نمی شود

سرمریی تیم ملی تکواندو گفت: کشتی به گل نشسته‌ای را باید آماده حضور در یک دریای طوفانی می‌کردیم و اهداف را تعریف کردیم.

مقانلو: کشتی به گل نشسته را باید آماده طوفان می‌کردیم/ کسی از کادر فنی تکواندو کم نمی شود

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، نشست خبری هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو کشورمان امروز ۲۶ آذرماه_۱۴۰۱ در سالن جلسات فدراسیون تکواندو برگزار شد.

بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی تکواندو، مسعود حجی زواره مربی تیم ملی، نعیما خواجوی بدنساز، مهدی تاجیک مدیر تیم های ملی، اصغر رحیمی مدیرفنی تیم های ملی و ایمان اکبرزاده داور بین المللی تکواندو نیز در نشست خبری حضور داشتند.

بیژن مقانلو‌ سرمربی تیم ملی تکواندو،در ابتدای صحبت های خود در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: کِشتی‌ به گل‌ نشسته‌ای‌ را تحویل گرفتیم و  پس از ۶ ماه تیم را آماده حضور در مسابقات جهانی کردیم و باید بدانیم چوب‌ جادو ندارم که در فاصله کوتاه به بهترین نتایج برسیم.

وی در ادامه صحبت های خود اظهار داشت: از ابتدای کار شرایط را می‌دانستم و مسئولیت را قبول کردم. کلا اسم ۴ بازیکن روی کاغذ بود که فقط سجاد مردانی ماند. در عرض ۶ ماه ۴ ماه بار تمرین کردیم و با برنامه‌ای که داریم در سال آینده هر وزن ۲ تا ۳ بازیکن در اختیار خواهیم داشت.

سرمربی تیم ملی تکواندو در ادامه صحبت های خود، خاطرنشان کرد: هر ریسکی می‌کنم با حمایت ساعی رییس فدراسیون است و ریسک هوشمندانه کردیم و ۴ قهرمان نوجوانان به تیم ملی ملحق شدند. آنها در انتخابی ها و لیگ درخشیدند. ما مربیان باید یاد بگیریم خودمان را برای بازیکنان مستعد و جویای نام خرج کنیم.

مقانلو در ادامه، گفت: مردانی متحول شده و باید بازیکنی داشته باشیم که بتواند در مسابقات پیاپی شرکت کند. سجاد می‌داند باید بجنگد و در کنار او ابولفضل عباسی را هم داریم. نادعلیان و نجفی هم در این وزن هستند و اگر جوانها نتوانند این باتجربه ها را ببرند، در مسابقات بین‌المللی هم موفق نمی‌شوند.

سرمربی تیم ملی تکواندو خاطر نشان کرد: مردانی در مسابقات جهانی خوش درخشید و سایر بازیکنان هم خوب بودند و من هم به تیم و بازیکنانم افتخار می‌کنم. نزدیکترین بازیکن ما به سهمیه المپیک سجاد مردانی است و باید حفظش کنیم.

مقانلو با اشاره به اینکه بستر برای تمام بازیکنان آماده است، خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۲۳ میتوانیم ۵۱۰ امتیاز بگیریم و اول باید سهمیه بگیریم و بعد به مدال المپیک فکر کنیم. کشتی به گل نشسته‌ای را باید آماده حضور در یک دریای طوفانی می‌کردیم و اهداف را تعریف کردیم که بازیکنان باید اول در بین ۳۲ نفر باشند بعد ۱۶ و بعد ۵ اما این کار سختی است. اصولا قهرمانانی که در کورس رقابت جزو ۵ نفر نیستند، در قاره‌ای سهمیه می‌گیرند.

مقانلو در ادامه گفت: استفاده از نوجوانان در برنامه ما بود و به آن پایبند بودیم و سالیان قبل روی این موضوع تمرکر نداشتیم. در تورنمنت بیروت و پاکستان شرکت کردیم و از حداقل‌ها توانستیم حداکثر امتیاز را بگیریم اما سال ۲۰۲۳ اوضاع متفاوت است و دستمان بازتر است. با اینکه باید ۱۰ بازیکن را تغییر وزن بدهیم و سالیان سال بازیکنان سوختند اما از اول ژانویه کار را درست می‌کنیم و قهرمانانی که بیرون مرز هستند مانند ابوالفضل یعقوبی در حال برگشت به ایران هستند که اتفاق مثبتی است. در مجموع چوب جادو ندارم و نیازمند زمان هستیم تا بازیکنان ترس از باخت نداشته باشند.

سرمربی تیم ملی در پایان گفت: از کادرفنی راضی هستم و فکر می‌کنم این عزیزان هستند که در سخت‌ترین شرایط من را یاری دادند. نمی‌خواهم از کادرم کسی کم شود و به امید خدا با همین تیم ادامه می‌دهیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول