اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

خزعلی: بانوان روستایی عهد‌ه‌دار اصلی مشاغل خرد خانگی هستند/ ظرفیت خوب تعاونی‌های صنایع دستی برای صادرات

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه بانوان روستایی عهد‌ه‌دار اصلی مشاغل خرد خانگی و صنایع دستی می باشند، گفت: ورود گردشگر به هر منطقه بومی زمینه انتقال فرهنگ و صنایع دستی به خارج از کشور و ارزآوری به داخل را رقم می زند.

خزعلی: بانوان روستایی عهد‌ه‌دار اصلی مشاغل خرد خانگی هستند/ ظرفیت خوب تعاونی‌های صنایع دستی برای صادرات

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، انسیه خزعلی با تأکید بر این مطلب در جریان بازدید از تعاونی "نگار افشان ماه بانو" در روستای ماه بانوی شهرستان درمیان، با ابراز خوشحالی از حضور پررنگ زنان در پیشرفت این تعاونی خاطرنشان کرد: زنان نقش محوری در شکل گیری و بقای خانواده دارند و اگر این نقش با تولید و اشتغال عجین شود نقطه قوت اقتصادهای خرد کشور خواهد بود.

وی با ابراز خرسندی از راه‌اندازی تعاونی‌های خانوادگی تصریح کرد: تعاونی‌های صنایع دستی نه تنها ظرفیت تولید برای رفع نیازمندی‌های داخلی را دارند، ظرفیت خوبی برای صادرات نیز می باشند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده متذکر شد: هرجا صنایع دستی منطقه احیا شده ضروری است همت جدی برای راه‌اندازی مناطق گردشگری و بومگردی شکل بگیرد.

خزعلی ادامه داد: ورود گردشگر به هر منطقه بومی زمینه انتقال فرهنگ و صنایع دستی به خارج از کشور و ارزآوری به داخل را رقم می زند.

کلندرزهی مسئول تعاونی "نگار افشان ماه بانو" نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه تعاونی از سال ۹۶ با هدف اشتغال خانوادگی به ویژه برای بانوان شکل گرفته، گفت: عمده تولیدات تعاونی خانوادگی ما گلدوزی، گلیم‌ بافی، سوزن دوزی و آیینه دوزی است وبا گذشت  ۵سال و اشتغال ۲۵ نفر به صورت مستقیم و ۳۰ نفر به شکل غیرمستقیم، خوشبختانه امروز به سطحی از اعتماد در میان مخاطبان رسیده ایم که مسئولیت سنتی‌دوزی ویژندهای ایرانی به ما سپرده می‌شود.

این کارآفرین موفق با تأکید براینکه تشکیل و حفظ مشاغل خانگی علاوه بر تأمین نیاز مالی خانواده ها می تواند در حفظ بنیان خانواده مؤثر باشد، اظهار داشت: مشاغل خانگی به جهت داشتن نفع و ضرر جمعی، همه اعضا را برای پیشرفت تشویق می کند، این فرصت را هم در اختیار بانوان قرار می دهد که در کنار فرزندآوری به اشتغال پاره وقت براساس هنرسنتی مشغول باشند.

پایان پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول