اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

نسل z و راهکارهای مواجهه با آن

سومین نشست فرهنگی ـ اجتماعی ایوان شهر با موضوع نسل z و راهکارهای مواجهه با آن در ایوان شمس برگزار شد.

نسل z و راهکارهای مواجهه با آن

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، سومین نشست فرهنگی ـ اجتماعی ایوان شهر با موضوع نسل z و راهکارهای مواجهه با آن به همت اداره کل مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در سالن اشراق مجموعه ایوان شمس برگزار شد.

پس از معرفی نسل z و بررسی ویژگی‌های منحصر بفرد این نسل، در دومین نشست ایوان شهر، ضرورت تببین بیشتر و لزوم ارائه راهکار در این زمینه سبب شد، در سومین نشست ایوان شهر، راهکارهای مواجهه با نسل z مورد بررسی قرار بگیرد.

سوده مهتاب‌پور کارشناس حوزه تعلیم و تربیت و محمد لسانی کارشناسان حوزه رسانه و فضای مجازی در جمع مدیران و فعالان فرهنگی شهرداری تهران، به معرفی نسل z و شناسایی راهکارهای صحیح مواجهه با آن پرداختند.

سوده مهتاب پور کارشناس حوزه تعلیم و تربیت، اولین قدم در اصول مواجهه با نوجوانان را شناخت صحیح این نسل و یادگیری زبان آنها دانست.

وی، شناخت ویژگی‌های منحصر بفرد و یادگیری زبان این نسل را اولین قدم برای ارتباط گیری موثر با این نسل دانست.

وی خانواده را مهم‌ترین رکن اجتماعی دانسته و معتقد است مدیریت شهری با تقویت نهاد خانواده و به رسمیت شناختن نوجوان در بطن خانواده می‌تواند گام‌های مثبتی در هویت بخشی صحیح برای نوجوانان بردارد.

مهتاب پور با انتقاد از ارزشگذاری نسلی توسط برخی صاحب نظران افزود: نمی‌توان از نسل‌ها به عنوان نسل خوب و بد یاد کرد، بلکه باید ویژگی‌های مشترک و متفاوت هر نسل را شناخت و ابزار صحیح مواجهه با آنها را آموخت.

محمد لسانی کارشناس حوزه رسانه و فضای مجازی نیز در این نشست ضمن تشریح ویژگی‌های این نسل گفت: اطلاق عنوان نسل z به نوجوانان و دهه هشتادی‌ها، صحیح نیست، چرا که نسل z الهام گرفته از دسته بندی‌های نسلی در ایالات متحده آمریکاست و نمی‌تواند به صورت همه جانبه با نسل دهه هشتادی و یا نوجوان ما قابل انطباق باشد بلکه می‌توان گفت سایه‌ای از برخی ویژگی‌های منسوب به نسل z در کشور ما مشهود است. 

وی، مسائل مربوط به حوزه رسانه و فضای مجازی را در نسل z تعریف شده در آمریکا و نسل دهه هشتاد ایرانی تا حدودی قابل بررسی دانست و افزود: در ایالات متحده به محض ورود فناوری، سیاستگذاری فرهنگی با آن همراه شد ولی در کشور ما سیاست گذاری فرهنگی بسیار دیرتر از فناوری به مردم رسید و همین مسأله باعث شد ما با نسل فناوری زده‌ غوطه ور در رسانه مواجه شویم.

محمد لسانی به بیان تفاوت‌ها و شباهت‌های نسل زد در فرهنگ غربی و ایرانی پرداخت؛ وی که فاصله‌ عمیق این نسل با نسل گذشته خود را از مهم‌ترین معضلات فرهنگی ـ اجتماعی می‌داند معتقد است، مدیریت شهری با ایجاد بسترهای مناسب برای اشتراک گذاری تجربه‌های نسل‌های مختلف می‌تواند، تا حدودی فاصله‌های بین نسلی را کم کرده و از آسیب‌های پیش رو بکاهد.

مهتاب پور در پایان این برنامه افزود: مدیریت شهری، با تقویت ساختار خانواده در برنامه‌ریزی‌های شهری و به رسمیت شناختن جایگاه نوجوان در دل خانواده می‌تواند گام مثبتی در هویت‌یابی صحیح نوجوان و تحکیم  پیوند او با خانواده بردارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول