اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

فاطمی‌امین: موضوع خودرو مسئله‌ای نیست که یک شبه قابل حل باشد/ تولید خودرو افزایش یافته است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: موضوع خودرو مسئله‌ای نیست که یک شبه قابل حل باشد لذا تمرکز بر افزایش تولید و ثبات است.

فاطمی‌امین: موضوع خودرو مسئله‌ای نیست که یک شبه قابل حل باشد/ تولید خودرو افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید رضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت روز پنجشنبه در بازدید از کارخانه چدن خوسف در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوع خودرو مسئله‌ای نیست که یک شبه قابل حل باشد لذا تمرکز بر افزایش تولید و ثبات است؛ بر همین اساس در آبان ماه ۱۲۲ هزار دستگاه خودرو سبک و سنگین تولید شد که در پنج سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی تصریح کرد: امسال و سال آینده ۱۲ محصول جدید تولید خواهد شد و تا آخر سال آینده تمامی خودروهای قدیمی را کنار خواهیم گذاشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: سال گذشته در زیرساخت‌هایی مانند برق و گاز سرمایه‌گذاری نکردیم در حالی که باید سالیانه سه هزار مگاوات نیروگاه باید احداث می‌شد و لذا اکنون با کمبود برق و در زمستان با کمبود گاز مواجه می‌شویم.

وی با ابراز امیدواری از رفع مشکلات و کمبودها در جریان همکاری وزارت صمت، نیرو و نفت گفت: به عنوان مثال امسال در سه ماه تابستان که قطع برق را داشتیم نسبت به زمستان؛ بخش صنعت ۲۰ درصد برق بیشتری را دریافت کرد.

فاطمی امین ادامه داد: هم اکنون هم وزارت نفت برای تامین گاز واحدهای تولیدی در حال مذاکره است، بیش از ۱۴ هزار مگاوات برق در نیروگاه برای واحدهای صنعتی و معدنی شروع شده لذا در این صورت سال آینده مشکل برق در حوزه صنعت نخواهیم داشت.

وی در خصوص واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل گفت: برای بازگردان واحدهای صنعتی به چرخه تولید برنامه داریم، همین کارخانه چدن هم تعطیل شده بود که دوباره فعال شده است.

وزیر صمت با بیان اینکه شهرستان خوسف ظرفیت خوبی در حوزه معادن دارد، گفت: مطالبه مردم در خصوص آسیب زدن معادن به مناطق تا حدی طبیعی است لذا بر اساس قانون معادن باید ۱۵ درصد درآمد معادن دولتی برای منطقه استفاده شود که پیگیر تحقق آن هستیم.

وی اظهار داشت: ظرفیت‌های معدنی استان خراسان جنوبی در یک بازه زمانی بسیار کوتاه با دقت بسیار بالا پالایش شد، لذا در حوزه مس، آهن، منیزیت و طلا معادنی در استان کشف شده که نوید بخش توسعه اقتصادی استان خواهد بود.

فاطمی امین در خصوص کمک‌های تسهیلاتی دولت هم گفت: تبصره ۱۸ برای کمک به واحدهای تولیدی فعال شده اما باید سرمایه در گردش را در بانک‌ها به حرکت در بیاوریم لذا در بخش سرمایه ثابت نباید پروژه‌ای شروع کنیم که ۱۰۰ درصد وابسته به تسهیلات بانکی باشد.

وی عنوان کرد: همچنین برای تامین سرمایه در گردش پیگیری‌هایی را با بانک مرکزی داشته‌ایم که سازو کارهایی در حال شکل‌گیری است و امیدواریم اجرایی شود.

وزیر صمت با اشاره به ضعیف بودن بحث زیرساخت‌ها در شهرستان خوسف ادامه داد: این موضوع برای جذب سرمایه گذاری از اهمیت زیادی برخوردار بوده که باید به آن توجه کرد.

وی تصریح کرد: شهرک شهید رحمانی خوسف جزو محدود شهرک‌هایی است که زیرساخت آن مناسب نبوده، اما چنانچه سرمایه‌گذارانی با اهلیت شناسایی شوند در بحث زیرساخت‌ها دولت تمرکز بیشتری خواهد داشت.

فاطمی امین همچنین از کارخانه چدن کویرخاوران بازدید و از روند تجهیز و توسعه ان جویا شد و دستوراتی صادر کرد.

وی همچنین در نشست صمیمی با فعالین اقتصادی شهرستان خوسف گفت: خراسان جنوبی ظرفیت‌های قابل قبولی برای شناسایی دارد به طوری که معادن طلا، مس، آهن، کروم و منیزیم شناسایی و یا در مرحله شناسایی عمومی است که به‌زودی به مزایده گذاشته می‌شود.

وی تاکید کرد: شهرستان خوسف بستر خوبی برای معدن و سرمایه‌گذاری در صنایع معدنی است.

رئیس جمهور به همراه شماری از اعضای هیات دولت در نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی دولت صبح پنجشنبه وارد بیرجند شد. ۱۵ عضو هیات دولت، رئیس جمهور را در اولین مقصد دور دوم سفرهای استانی همراهی می‌کنند که به عنوان نمایندگان تام‌الاختیار رئیس جمهور در شهرستان‌های استان حضور می‌یابند و وضعیت طرح‌های عمرانی، صنعتی، اقتصادی، کشاورزی و بهداشتی را بررسی می‌کنند.

سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی نوزدهم شهریور سال گذشته انجام شد که سومین سفر استانی دولت سیزدهم بود.

پایان پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول