اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تقویت صنایع تبدیلی در خراسان‌جنوبی/ اعتبار ویژه دولت به بازسازی و مرمت قنوات خراسان جنوبی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: صنایع تبدیلی باید در استان خراسان جنوبی تقویت شود و ارزش افزوده کشاورزی به بخش کشاورزی برگردد.

تقویت صنایع تبدیلی در خراسان‌جنوبی/ اعتبار ویژه دولت به بازسازی و مرمت قنوات خراسان جنوبی

 به گزارش خبرگزاری فارس از سرایان، سید جواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در سفر دوم رئیس جمهور در خدمت مردم خراسان‌جنوبی در منطقه سرایان هستم.

وی با اشاره به اینکه استان خراسان‌جنوبی، فعال در بخش کشاورزی بوده و نیروی انسانی بسیار خوب و توانمندی در بخش کشاورزی از نظر اقلیمی دارد و با توجه به شرایط خشکی این استان سازگاری خوبی در بخش کشاورزی دارد و رویکرد در این منطقه بیشتر باغات و کشت گیاهانی که بیشتر جنبه دارویی دارد و بیشتر بخش کشاورزی در این منطقه به دلیل شرایط منابع آبی کم آن به سمت باغات رفته است.

گفت: برخی از ضعف‌هایی که در بخش کشاورزی وجود دارد در این سفر تمرکز بر رفع این مشکلات است. وزیر جهاد کشاورزی افزود: صنایع تبدیلی باید در این استان تقویت شود و ارزش افزوده کشاورزی به بخش کشاورزی برگردد.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه سردخانه و انبار که نیاز بوده محصولات را حفظ کنیم دچار یک سری از مشکلاتی در استان است، اضافه کرد: در بحث قنوات هم اعتبار ویژه ای برای بازسازی و مرمت آنها در نظر گرفته شده که امید است با کمک خود کشاورزان و با استفاده از مصوبه‌ای که در سفر اول داریم و چالش‌هایی که کشاورزان این استان با آن مواجه هستند رفع رجوع شود.

وی یادآور شد: تلاش ما در وزرات جهاد حمایت از کشاورزان با کمک‌اتحادیه‌ها و تشکل‌ها است. وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: یکی از محصولات اصلی این منطقه زعفران بوده که تمام تلاش وزارت جهاد حمایت از کشاورز بوده که منافع تولید کشاورزی به خود کشاورزان برسد و دست دلالان کوتاه شود.

ساداتی‌نژاد خاطرنشان کرد: مباحث دیگری که مطالبات مردم بوده در جلسه ای که برگزار می‌شود خدمت رییس جمهور مطرح خواهد شد.

پایان پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول