اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

اجرای طرح ملی شرکت نفت بعد از ۱۶ سال تعطیلی در یزد/ معاون وزیر نفت: تولید ۹۰ درصد تأسیسات نفتی در داخل کشور

طرح ملی تجهیز و تکمیل تخلیه ریلی انبار نفت شهید صدوقی پس از ۱۶ سال تعطیلی، با حضور معاون وزیر نفت در استان یزد به بهره‌برداری رسید.

اجرای طرح ملی شرکت نفت بعد از ۱۶ سال تعطیلی در یزد/ معاون وزیر نفت: تولید ۹۰ درصد تأسیسات نفتی در داخل کشور

جلیل سالاری در حاشیه بهره برداری از این طرح ملی به خبرنگار فارس از یزد اظهار کرد:  با بهره برداری از این طرح حدود ۲۰۰ نفکتش از ناوگان نفتی کشور آزادسازی می شوند که همین امر منجر به ۱۲۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی شده است. 

وی انتقال روزانه بالغ بر سه میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی توسط ۵۰ واگن از پالایشگاه‌های جنوب کشور به استان یزد را از دیگر ویژگی‌های این طرح ملی دانست و افزود: فرآورده‌های انتقالی از طریق خطوط ریلی در حال حاضر برای مصرف استان یزد خواهد بود، اما در آینده‌ای نزدیک، تامین فرآورده‌های نفتی شمال کشور نیز از این مرکز تخلیه ریلی انجام خواهد شد. 

معاون وزیر نفت در ادامه با بیان این‌که در حال حاضر فرآوردهای نفتی این خط ریلی برای مصرف استان یزد است، گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است در آینده‌ای نزدیک فرآوردهای نفتی شمال و شرق کشور نیز از این محل تأمین شود. 

سالاری با بیان این‌که در حال حاضر نه تنها در کشور بلکه در خارج از مرز‌ها نیز پالایشگاه می‌سازیم و تجهیزات پالایشگاهی را صادر می‌کنیم، تصریح کرد: اغلب طرح‌های پالایشگاهی کشور در دهه ۷۰ توسط خارجی‌ها انجام می‌شد، اما امروز  ۹۰ درصد تجهیزات پالایشگاهی کشور توسط جوانان ایرانی در داخل کشور ساخته می شود. 

عبدالرضا انتظاری مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه یزد نیز در این باره به خبرنگار فارس اظهار کرد: شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی استان یزد در حال حاضر در هر ساعت امکان تخلیه 560 هزار لیتر فرآورده نفتی را دارد و قادر است در آن واحد 40 واگن را برای تخلیه فرآورده نفتی در سکوی ریلی انبار نفت استان فعال کند. 

وی افزود: طول این پروژه 5.5 کیلومتر است که 1.3 آن در داخل محدوده تأسیسات شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی استان یزد واقع شده است. 
این طرح ملی از سال 1385 در دستور کار وزارت نفت قرار گرفته ولی متأسفانه اجرای آن 16 سال بلاتکلیف رها شده بود و امسال بعد از سالها به بهره برداری رسید. 

پایان پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول