اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

سرلشکر سلامی: قوی بودن ضامن حفظ کرامت یک ملت است/ یا باید قوی بود یا تسلیم شد؛ ما قوی بودن را انتخاب کرده‌‌ایم

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما کشوری هستیم که تصمیم گرفته‌ایم بدون تاثیرپذیری از اراده بیگانگان و دشمنان زندگی کنیم، گفت: قوی بودن ضامن حفظ کرامت یک ملت است، این یعنی یا باید قوی بود یا تسلیم شد. یعنی یا باید با تکیه بر اراده خود عمل کرد یا باید تسلیم اراده دیگران شد و راه میانه این دو وجود ندارد.

سرلشکر سلامی: قوی بودن ضامن حفظ کرامت یک ملت است/ یا باید قوی بود یا تسلیم شد؛ ما قوی بودن را انتخاب کرده‌‌ایم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران صبح امروز(چهارشنبه 23 آذرماه) در دوازدهمین جشنواره مالک اشتر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) گفت: در جهان امروز یا باید قوی بود تا مستقل و عزیز شد یعنی قوی بودن ضامن استقلال، حریت و آزادی یک ملت و ضامن رافت منزلت و شان در دستگاه و محیط بین‌المللی است.

وی افزود: قوی بودن ضامن حفظ کرامت یک ملت است، این یعنی یا باید قوی بود یا تسلیم شد. یعنی یا باید با تکیه بر اراده خود عمل کرد یا باید تسلیم اراده دیگران شد و راه میانه این دو وجود ندارد. در دنیای امروز و در نقشه جغرافیای سیاسی جهان برای ضعیف جایگاهی تعیین نکرده اند؛ نمی‌توان هم ضعیف بود هم مستقل بلکه باید قوی بود و مقتدر تا مستقل شویم.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: تاریخ چند دهه اخیر سرشار از مثال‌های واضحی است که اگر ملت‌ها، دولت‌ها و نظام ها قوی نباشند، فرو خواهند پاشید. این یک اصل است.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: ما قوی بودن را انتخاب کرده ایم چرا که ما می دانیم استدلال سیاسی موهبتی است که بدون خوداتکایی، بدون استقلال اقتصادی، بدون قدرت ساختن و بدون تولید حاصل نمی شود. می‌دانیم که هرگز بیگانگان قاعده استقلال، قائمه قدرت، ارکان منزلت، ستون‌های شکوه و عظمت ما را به ما هدیه نمی‌کنند. ما می‌دانیم بزرگی ما با مجاهدت، تلاش، جدیت، علم وفناوری و مردان ما ساخته می شود.

وی ادامه داد: ما کشوری هستیم که تصمیم گرفتیم بدون تاثیرپذیری از اراده بیگانگان و دشمنان زندگی کنیم. می‌خواهیم شرافتمندانه زندگی کنیم و نمی خواهیم نیازمند باشیم، کلید استقلال سیاسی، گسستن بند وابستگی و نیاز است و همه ما این را می دانیم.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد نیازمند، وابسته، محتاج، اسیر باشیم و آزاد نباشیم، خاطرنشان کرد: استقلال یعنی نپذیرفتن تاثیر اراده دیگران؛ ما می‌خواهیم بر اساس اراده ملی خودمان عمل کنیم و دشمن دقیقا عکس این را می خواهد.

وی افزود: برای ما تا آن درجه از دانش قائل است که او به ما بدهد، او می‌گوید شما قوانین نیوتون در حرکت را بدانید، قوانین کپلر را بخوانید، قضایای گریل را حل کنید، تبدیلات لاپلاس را بدانید، سری‌های فوریه را حل کنید و معادله موج و گرما را روی کاغذ و در ذهن حل کنید. این اشکال ندارد یعنی مصرف کننده، خواننده و حفظ کننده فرمول هایی باشید که آنها می‌دهند و تا اینجا با مشکلی ندارند.

پایان پیام/ ت 51

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول