اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

زنگ خطر سالمندی و چاله جمعیتی در گیلان با شدت بیشتری به صدا درآید

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ابراز نگرانی از سیر صعودی جمعیت سالمندی و همچنین کاهش زادآوری در گیلان، گفت: باید زنگ خطر سالمندی و چاله جمعیتی با شدت بیشتری به صدا درآید که ازجمله راهکارها برای آن، در پیش گرفتن اقدامات فرهنگی و رسانه‌ای است.

زنگ خطر سالمندی و چاله جمعیتی در گیلان با شدت بیشتری به صدا درآید

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، صبح امروز نشست قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با حضور حیدرعلی بالو سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر محمود عاطف راد مدیرکل بیمه سلامت گیلان، جمعی از معاونین، مدیران و کارشناسان ستادی در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.

در این نشست، پیامدهای فردی، خانوادگی و اجتماعی بحران جمعیت و کاهش موالید و همچنین راهکارهای لازم برای برون‌رفت از چاله جمعیتی بررسی شد. 

همچنین در این قرارگاه، موانع فرزند آوری و رشد جمعیت، وظایف دستگاه‌های اجرایی و متولیان نظام سلامت در همین رابطه موردبحث و بررسی قرار گرفت. 

حیدرعلی بالو – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به تراکم بالای جمعیت سالمند در گیلان، اظهار کرد: گیلان، قطب سالمندی در کشور است و باید برنامه‌های ملی و اثربخش در رابطه با خروج از این وضعیت، در دستور کار قرار بگیرد. 

وی با بیان اینکه نظام سلامت از مؤثرترین متولیان در افزایش و جوانی جمعیت در کشور محسوب می‌شود، افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز باید برای مقوله جمعیت ازجمله در حوزه پیشگیری، افزایش زایمان طبیعی و تحقیق و پژوهش در این زمینه، پیشگام باشد. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه برای جوانی جمعیت و حمایت از خانواده باید اقدامات جدی و عملی انجام داد، گفت: زنگ خطر سالمندی و چاله جمعیتی در گیلان باید ضمن تدوین برنامه‌های منسجم و قابل‌اجرا، با شدت و صدای بیشتری به صدا درآید تا نگاه و توجه همه دستگاه‌های مسئول را به خود جلب کند. 

بالو بر ضرورت جدی گرفتن کار رسانه‌ای و تبلیغاتی در راستای جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تأکید کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان وظیفه تهیه و تولید محتوای رسانه‌ای لازم برای کار تبلیغاتی را دارد و باید این کار به‌صورت مستمر و منظم انجام شود. 

وی افزود: برگزاری اقدامات فرهنگی و رسانه‌ای ازجمله در پیش گرفتن جشنواره‌های رسانه‌ای و یا مسابقات می‌تواند در تحقق طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در استان گیلان بسیار مؤثر باشد. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین بر ضرورت در پیش گرفتن مشوق‌های قانونی برای افزایش جمعیت و حمایت از خانواده در گیلان، در کنار حسن اجرای وظایف و تکالیف دستگاه‌های متولی موازی و مجری، تأکید کرد. 

گفتنی است در این نشست، تعدادی از معاونین و همچنین مدیران ستادی در این قرارگاه، گزارشی از مجموعه اقدامات، نیازمندی‌ها و چشم‌انداز برنامه‌های خود ارائه کردند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول