اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

فعالیت ۸۲ شرکت دانش بنیان در گیلان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان از فعالیت ۸۲ شرکت دانش‌بنیان در گیلان خبر داد و گفت: محصولات شرکت‌های دانش بنیان فناور محور بوده و در این حوزه وضعیت گیلان به نسبت سایر استان‌ها مناسب است.

فعالیت ۸۲ شرکت دانش بنیان در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رضا ابراهیمی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توجه به بخش پژوهش منجر به پیشرفت جامعه در عرصه‌های مختلف می‌شود، اظهار کرد: مسؤولان باید نگاه ویژه‌ای به بخش پژوهش داشته باشند که در این صورت می‌توان به موفقیت‌های بزرگ رسید. 

وی با اشاره به اختصاص ۴.۱ درصد از بودجه سال جاری به حوزه پژوهش گفت: بر اساس آمار میزان بودجه تخصیص یافته به حوزه پژوهش در کشورهای منطقه دو درصد و در  کشورهای پیشرو مثل کره جنوبی چهار درصد بوده است. 
 
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان با تأکید بر لزوم توجه به حوزه پژوهش و افزایش بودجه در این راستا در جهت توسعه استان گیلان افزود: دانشگاه گیلان بنا بر وظیفه ذاتی خود وضعیت گیلان در حوزه پژوهش را بررسی کرده و  برنامه راهبردی عملیاتی برای پژوهش تدوین کرده است که طبق آن وضعیت گیلان نسبت به سایر استان‌ها مطلوب می‌باشد.
 
ابراهیمی هزینه طرح‌های پژوهشی را گران دانست و بیان کرد: علیرغم ظرفیت بسیار زیاد گیلان  در حوزه کشاورزی ولی هزینه پژوهش به منظور ارتقای این بخش و محصولاتی مانند برنج و چای و زیتون بالاست و مسیر ساخت تجهیزات برای رفع نیازهای استان کند است، لذا پیوند بین مؤسسات پژوهشی با مراکز دانشگاهی باید افزایش پیدا کند. 
 
وی از فعالیت  ۸۲ شرکت دانش بنیان در گیلان خبر داد و گفت:  محصولات این شرکت‌ها فناور محور است و در این حوزه وضعیت بدی نسبت به سایر استان‌ها نداریم اما با توجه به کشاورزی محور بودن گیلان، تعداد شرکت‌های فعال در این حوزه کم است. 
 
پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول