اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

عدم درآمد پایدار دهیاران مهمترین مشکل آنها است/ امسال ۱۷ میلیارد تومان به حساب دهیاران بخش مرکزی گنبدکاووس واریز شد

بخشدار مرکزی گنبدکاووس گفت: دهیاری یک نهاد عمومی و غیردولتی بوده که خودگردان است و مهمترین مشکل دهیاریها و دهیاران عدم درامد پایدار است.

عدم درآمد پایدار دهیاران مهمترین مشکل آنها است/ امسال  ۱۷ میلیارد تومان به حساب دهیاران بخش مرکزی گنبدکاووس واریز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس مرتضی احمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زیرسازی و آسفالت تعداد ۲۰ روستا با مشارکت بنیاد مسکن و با استفاده از قیر رایگان و یارانه ای تا پایان امسال انجام می شود.

وی تصریح کرد: با انجام نیازسنجی های اولیه در سطح روستاها، زیرسازی و آسفالت ۹۴ روستا در قالب ۹۴ پروژه  به مساحت ۵۰۰ هزار مترمربع شناسایی و تعریف شده که تلاش داریم با استفاده از قیر رایگان عملیات اجرایی آنها را آغاز کنیم.

بخشدار مرکزی گنبدکاووس خاطرنشان کرد: فراخوانی به دهیاریهای بخش مرکزی داده شد تا مزیت ها و ظرفیت های روستا در راستای ایجاد درامد پایدار و تقویت اقتصاد روستا شناسایی کرده و بخشداری ان را راهبری کند.در این راستا کمیته هسته ای مردمی با استفاده از ظرفیت معتمدین و مردم روستا تشکیل شد و با توجه به مزیت های اقتصادی هر روستا، سرمایه گذاری لازم صورت گرفت.به طور مثال در روستای " اراز محمد اخوند ظرفیت تولید لباس بچگانه وجود داشت که با انجام مذاکرات لازم با سرمایه گذار، هر خانه روستایی به عنوان کارگاه تولید لباس بچگانه انتخاب شد. همچنین در روستای"پتکه" پارچه بافی زنان روستا به عنوان یک مزیت شناسایی شده و با ایجاد حلقه بین تولید کننده و توزیع کننده و بازار فروش توانستیم درامدپایدار ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: تعداد ۱۱۰ روستای استان گلستان در سند توسعه و پیشرفت  قرار دارد که از این تعداد سهم بخش مرکزی گنبدکاووس هفت روستای پتکه، اراز محمد اخوند، سارلی سفلی، قوچ مراد، بی بی شیروان و غیره است.کمیته ویژه در این خصوص تشکیل شده و جلسات منظم در این راستا برگزار می شود.

احمدی گفت: بخش عمده از مخاطبین بخشداری مرکزی مردم روستاهای اقماری بوده که به واسطه نزدیکی به شهر، ساختار شهری دارند و انتظار دارند خدمات مشابه خدمات شهری دریافت نمایند.یکی از معضلات این روستاها، موضوع پسماند و زباله در مسیر این روستاها بوده که جلسات منظمی با پسماند استان برای جمع آوری زباله در این روستاها و دیگر روستاهای گلستان انجام شده است.

وی بیان کرد: بخش مرکزی گنبدکاووس دارای ۱۳۲ روستای دارای دهیاری و ۱۰ روستای فاقد دهیاری و بیش از ۳۰ نقطه جمعیتی بوده و بیش از ۵۰ هزار خانوار در این روستاها ساکن هستند و حدود ۱۷ درصد روستاهای دارای دهیاری در استان گلستان در بخش مرکزی گنبدکاووس واقع شدند.

بخشدار مرکزی گنبدکاووس با اشاره به افزایش سرقت های خرد ابراز کرد: در راستای پیشگیری از جرم و سرقت و ارتقاء امنیت اجتماعی پایش تصویری روستاهای بخش مرکزی در دستور کار قرار گرفت و تاکنون حدود ۲۵ درصد روستاهای بخش مرکزی به سیستم دوربین های مداربسته مجهز شدند.

وی یاداور شد: از محل مالیات بر ارزش افزوده امسال  مبلغ ۱۷ میلیارد تومان به حساب دهیاری های بخش مرکزی واریز شد.

احمدی بیان کرد: در راستای توانمندسازی دهیاران و با توجه به تفاهم نامه های وزارت کشور و پست بانک کشور، در راستای ایجاد درامد پایدار برای دهیاران، تلاش داریم شرایطی فراهم کنیم تا دهیاران بتوانند از طریق پست بانک تسهیلات بانکی کم بهره را برای ایجاد بنگاه های اقتصادی، خرید ماشین الات و غیره دریافت کنند.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول