اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

رفع ۶۳ نقطه حادثه‌خیز در همدان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه رفع ۶۳ نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار و نقاط حادثه‌خیز بدون شناسنامه در اولویت است گفت: تلاش معاندان در به چالش کشاندن حمل و نقل استان راه به جایی نبرد.

رفع ۶۳ نقطه حادثه‌خیز در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان صفر صادقی‌راد در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری اظهار کرد: طی دو سال گذشته اعتبارات سازمان راهداری رشد چشمگیری داشته به طوری که از مصوبات سفر رئیس جمهور مبلغی معادل ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تخصص یافته که بناست برای رفع ۶۳ نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار و نقاط بدون شناسنامه هزینه شود. 

وی با بیان اینکه اعتبارات استانی کفاف نمی‌دهد اما با این حال اقدامات درخوری صورت گرفته است افزود: یکی از اقدامات مهم پرداخت به موقع حقوق نیروهای حجمی است به نحوی که در این رابطه هیچ مشکلی وجود ندارد. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با تاکید بر اینکه سامانه‌های هوشمند همدان دو برابر میانگین کشوری است یادآور شد: هم اکنون ۶۷ سامانه دوربین کنترل سرعت فعال است و تا پایان سال این عدد به حدود یکصد سامانه خواهد رسید. 

وی در ادامه به اخذ مجوز ۳۱ سامانه جدید اشاره کرد و گفت: این مهم از محل اعتبارات راهداری تامین شده است. 

صادقی‌راد در بخش دیگری خاطرنشان کرد: در سال جاری ۴۰ هزار دستگاه  کامیون از همدان به بنادر جنوبی اعزام شده که نشان از سرآمد بودن استان دارد، به ویژه اینکه این تعداد کامیون علاوه بر تامین نیاز استان به دیگر استان‌ها نیز خدمات‌رسانی کردند. 

وی با بیان اینکه تلاش معاندان در بحث به چالش کشاندن حمل و نقل استان راه به جایی نبرده است ادامه داد: امسال یکصد هزار تن افزایش حمل بار صورت گرفته است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان به اعتبار ۴ میلیاردی اخذ شده در راستای رسیدگی به پایانه بار همدان اشاره کرد و افزود: اقدامات جاده‌ای صورت گرفته در سال جاری در ۳۰ سال گذشته کم‌نظیر بوده است. 

وی با تاکید بر  اینکه ۱۰ هزار عدد تابلو علائم در جاده‌ها جایگزین شده است بیان کرد: ۳۷ کیلومتر حفاظ میانی و ۲۱ کیلو متر روشنایی طولی در جاده‌های استان ایجاد شده است. 

صادقی راد در ادامه به احداث نمازخانه بین راهی در سوباشی پرداخت و گفت: در گردنه اسدآباد یک سوله و انبار نمک در حال احداث است. 

وی از افتتاح زیرگذر محور همدان _کرمانشاه در هفته آینده خبر داد و یادآور شد: ۱۳ زیرگذر در استان در حال احداث است همچنین زیرگذر سردارآباد و موسی‌آباد نیز در مرحله پیگیری اعتبارات قرار دارد. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان متذکر شد: در سال جاری ۱۷۳ میلیون تردد جاده‌ای در استان صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۶ درصدی داشته است. 

وی با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار 
در مسیرهای مشترک بهسازی صورت گرفته است عنوان کرد: ۳۷۲ دستگاه ماشین راهداری سبک و سنگین آماده خدمت رسانی در فصل زمستان است. 

صادقی راد اضافه کرد: از این میزان ماشین آلات ۱۹ دستگاه بازسازی شده و ۴۰ دستگاه دیگر به شکل اجاره‌ای خدمت‌رسانی می‌کنند. 

وی با بیان اینکه یک دستگاه گریدر، آمیکو و نمک‌پاش و ۱۵ دستگاه تیغه نمک‌پاش تراکتوری به تجهیزات راهداری اضافه شده است ادامه داد: ۱۷ دستگاه هم فرسوده و از رده خارج شده است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان خاطرنشان کرد: نوسازی ناوگان جاده‌ای در دست پیگیری است اگرچه همدان حدود ۱۲ هزار و ۳۶۰ ناوگان جاده‌ای دارد که تعداد ناوگان‌های فرسوده آن از میانگین کشوری بالاتر است. 

وی در بخش پایانی گریزی به فعالیت ۴۰ مجتمع خدمات‌رسانی بین راهی زد و گفت: ۱۷ مجتمع دیگر در دست احداث است که سه مجتمع تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید. 

پایان پیام/۸۹۰۳۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول