اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

دوران استفاده از هشتگ در توییتر به پایان رسیده/ امروز مخاطب خودش تولید‌کننده است

استاد شبکه‌های مجازی گفت: دوران استفاده از هشتک در توییتر تمام شده و امروز همه به سمت ژانر می‌روند، مخاطب امروز خود تولید‌کننده در فضای مجازی است.

دوران استفاده از هشتگ در توییتر به پایان رسیده/ امروز مخاطب خودش تولید‌کننده است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا هفتمین جلسه آموزشی مدیران روابط عمومی شهرداری‌های مناطق ۲۲ گانه تهران با تدریس محمد لسانی پژوهشگر و کارشناس رسانه با موضوع شبکه‌های اجتماعی در دانشکده رسانه خبرگزاری فارس برگزار شد.

وی در این جلسه گفت: در فضای مجازی دو نوع تبلیغات داریم، exchang یک پلتفرم فناورانه است که فرایند خرید و فروش تبلیغات از شبکه‌های تبلیغاتی مختلف را تسهیل می‌کند. این سامانه‌های تبادل تبلیغات خرید و فروش، جایگاه‌های نمایش تبلیغات را به صورت برخط و مزایده انجام می‌دهند، نوع دوم تبلیغ، direct است که به صورت مستقیم با خود سایت تماس می‌گیریم.

وی گفت: در فضای مجازی انواع مختلفی از تبلیغات داریم مثل: cpc که به ازای هر کلیک هزینه دریافت می‌شود، cpm پرداخت هزینه بابت هر هزار بار نمایش و cpa هزینه بابت اینکه تبلیغ منجر به یک واکنش و فعالیت شود مثل خرید، پر کردن فرم،... نوع دیگری از تبلیغات ۳۶۰ درجه است که یک کمپین تبلیغاتی کامل و خلاقانه است. به بیان ساده ۳۶۰ درجه یک بازاریابی یکپارچه است که تمام ابزارهای تبلیغاتی را با یک هدف و یک پیام تبلیغ به کار می‌گیرد تا پیام را به بهترین صورت به مخاطب منتقل کند. مهم‌ترین هدف در ۳۶۰ درجه برقراری ارتباط با مشتری است، در اینجا تنها یک محیط رسانه‌ای وجود ندارد و رسانه‌ها و محیط‌های مختلف درگیر هستند.

لسانی گفت: NFTI یا ارزش‌گذاری و مالکیت دیجیتال به سرعت در حال گسترش است، ما باید برای مخاطب خود یک پرسونا (مخاطب فرضی و غیرمصداقی) داشته باشیم و تصویر شفاف از خواسته او در اختیار ما باشد این‌گونه بهتر او را می‌شناسیم و درباره او می‌توانیم تخمین بزنیم و با آنها تعامل داشته باشیم و با ارتباطی که با مخاطب در شبکه‌های اجتماعی می‌گیریم به او قدرت بخشی می‌کنیم.

وی درباره رابطه امروز مردم و شبکه‌های اجتماعی گفت: در گذشته هر کاربر تنها استفاده کننده از شبکه‌های اجتماعی بود ولی امروز دیگر تنها استفاده کننده نیست بلکه خود، تولید‌کننده هم به شمار می‌روند چون امروز هزینه تولید محتوا بالا رفته است و بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسات و... تمایل دارند که مردم رابه UGC یا تولید‌کننده تبدیل کنند. باید در شبکه‌های اجتماعی با مخاطب‌شناسی، فعال بودن، ریپلای کردن بتوان اینترکشن اکانت خود را بالا ببریم.

استاد شبکه‌های مجازی گفت: باید بتوانیم اکانت خود را همیشه مورد آنالیز قرار دهیم تا متوجه باشیم چه پستی بیشتر مورد توجه قرار گرفته و چه جذابیتی در محتوا یا متن داشته است، در تولید یک پست زمان، محتوا و قالب اثر بسیار مهم است، اینده از آن محتوای ویدئویی است که بر پایه، VRوAR است و شرکت‌های بزرگ مثل متا منتظر بهبود ریزپردازنده‌ها،کارت گرافیک و بالاتر رفتن سرعت اینترنت هستند تا بتوانند اکثر محتوای خود را بر پایه ویدئو ارائه دهند.

وی درباره شبکه اجتماعی توییتر گفت: در بیو توییتر سعی داریم توانایی‌هایشان را معرفی کنیم، وقتی پستی را انتشار می‌دهیم باید آماده قضاوت شدن و مورد اعتراض قرار گرفتن باشیم، در هر پستی باید یک پاد روایت یا روایت از سمت مخالف هم داشته باشیم و از آن زاویه هم موضوع را مورد بررسی قرار دهیم و نسبت به خود نقد خشن و بی رحمانیه داشته باشیم و از قضاوت شدن نترسیم .

لسانی گفت: هر توییتی که در توییتر بیشتر از هزار لایک بگیرد، فیو استار می‌شود و آنگاه یک اکانت تأثیرگذار به حساب می‌آید، در توییتر ما ترول‌ها را داریم که لشکر فحاشان و ناسزاگویان برنامه‌ریزی شده هستند و برخی جاها مزرعه ترول دارند که اینها را به سمت دلخواه هدایت می‌کنند، بنابر این بعد از انتشار هر پستی اگر با لشکر ناسزا و توهین مواجه شدیم نباید بترسیم و باید ببینیم ترول هستند یا واقعی.

وی درباره طوفان‌های توییتری گفت: بسیاری از این طوفان‌ها عمق ندارد و مردم را درگیر نکرده‌اند ما باید با سنجش دیتا ببینیم چه مقدار از مردم را وادار کرده‌ایم که به ما بپیوندند، امروزه دوران استفاده از هشتک‌ها رو به پایان است و بیشتر ژانر مطرح است این ژانر است که سلبریتی‌ها را در بر می‌گیرد و ژانرها از داخل دیتا ماینینگ حاصل می‌شود. عمق شبکه‌های اجتماعی از ژانر تقویت می‌شود که خوشه‌های مختلف را درگیر می‌کند.

فعال شبکه‌های مجازی گفت: در پیمایش شبکه‌های مجازی حوزه شناختی را از سه زاویه پیمایش اجتماعی، پیمایش آنلاین و استفاده از افراد خبره  بررسی می‌کنیم، در شبکه‌های اجتماعی محبوبیت، فعالیت و تأثیر بسیار مهم هستند. امروزه محبوبیت آدمها  و تأثیری که می‌توانند بگذارند با میزان فالور آنها سنجیده می‌شود، فعالیت هم میزان لایک و پست و کامنت در ۲۴ ساعت است ، تأثیر مقدار دایرکت، ریت و منشن  است که یک پست چه مقدار در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است. هنگامی که ما تصمیم می‌گیریم که در شبکه‌های اجتماعی فعال و رسانه‌ای باشیم باید یک استراتژی حضور داشته باشیم و بدانیم حضور ما بر چه اساسی است .

وی ادامه داد : امروزه در جنگ جهانی رسانه ای که وجود دارد جریان‌های جعلی با حضور صحنه زنان، فیکرها، کامنتر‌ها، استروفید‌ها حضور دارند، در همراه‌سازی امپلی فایرها، CGها، مجری مدلها، سلبریتی‌های سیاه در ایجاد فشار و تخریب هکرها و هکتیویست ها،ترول ها وCGها نقش دارند.

لسانی در پایان گفت: باید با شناخت کامل شبکه‌های اجتماعی بتوانیم استفاده درستی در جهت کمپین‌سازی و اهداف مورد نظر خود داشته باشیم، در روابط‌عمومی‌ها باید بتوانید مخاطب مورد نظر خود را به خوبی بشناسید تا محتوای مورد نیاز او را به بالاترین کیفیت تولید کنید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول