اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

امام جمعه کرج: جبهه انقلاب با تشکیل قرارگاه متمرکز فضای مجازی را در دست بگیرد

امام جمعه کرج گفت: آرایش جبهه انقلاب در فضای مجازی باید از انفعال خارج شود و با ایجاد یک قرارگاه و انتخاب اعضا جبهه انقلاب به صورت فعال وارد کار شوند.

امام جمعه کرج: جبهه انقلاب با تشکیل قرارگاه متمرکز فضای مجازی را در دست بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، آیت‌الله محمد مهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج، با اشاره به حِکَمِ نهج‌البلاغه، گفت: با حسن رفتار است که دشمن مغلوب خواهد شد، چرا که دشمن نمی‌تواند عیب‌جویی کند لذا خودش شکست خواهد خورد.

وی در ادامه به استناد دیگر بیانات نهج‌البلاغه، افزود: با این روند یاران طرف حق بیشتر خواهد کرد و دشمن را ناتوان و تنها خواهد گذاشت، امیدواریم خداوند تقوا را در ما افزون بگرداند.

امام جمعه کرج در بخش دیگری فضای مجازی را خط حمله دشمن دانست و اضافه کرد: دشمن با پیاده نظام و سوار نظام خود از جمله برخی عوام و سلبریتی‌ها و... در این فضا فعالیت می‌کند، با رصد فضای مجازی می‌بینیم که دائما در حال ارائه مطالب و تولید محتوا هستند تا افکار مردم را تحت تاثیر قرار دهند.

حسینی همدانی با بیان اینکه در مسائل نظامی از جمله موشک‌های نقطه زن بسیار موفق بوده‌ایم، ادامه داد: انتظار داریم گروهی دیگر در بستر مجازی وارد شوند و در این فضا قوی باشد، باید در فضای مجازی در حد و اندازه ایران قوی وارد شویم.

وی با بیان اینکه شیطان مدیریت فضای مجازی را عهده دار شده است، اظهار کرد: در این شرایط زمانی چه باید کرد؟ می‌دانیم که طبق وعده الهی حزب‌الله پیروز است اما باید اقدامی در خور داشته باشیم.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: قرآن کریم کتاب هرروز ما است، با تدبیر در آیات خدا ابزار آلات دیداری و شنیداری شیطان را که امروز به کار گرفته‌اند درمی‌یابیم. 

حسینی همدانی با اشاره به اینکه غوغاسازی دشمن در بستر مجازی و فضای جامعه یکی از این ابزارها است که امروز با آن درگیر هستیم، ادامه داد: ربا و نان حرام جنگ با خدا است؛ از این روش استفاده کردند تا افراد را به مسیر نادرست بکشانند.

وی در ادامه به مسئله غرب و دشمنی آمریکا اشاره کرد و یادآور شد: دیدیم که در بحث برجام چگونه عمل کردند، دراین میان برخی دولت مردان هم به اشتباه رفتار کردند، اما امیدواریم در دولت جدید این بحث با دقت نظر کافی دنبال شود.

این مقام مسؤول در ادامه به اغتشاشات اخیر اشاره کرد و افزود: دیدیم که در ناامنی ها تیرشان به سنگ خورد به زودی سرشان هم به سنگ خواهد خورد، وعده ما همانی است که از خداوند گرفته شده است که جز حق نیست، آن هم پیروزی حزب‌الله است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه دستورات قرآن برای هر لحظه و هر روز قابل اجرا و استناد است، اظهار کرد: امروز شیطان تمام‌همت خود را در فضای مجازی گذاشته و از این فضا برای رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کند، سوال پیش می‌آید چگونه باید مقابل این هجمه ایستاد؟ باید طبق فرامین قرآنی پیش برویم، اگر در این حوزه طبق فرمایش قرآن رفتار نکنیم دچار چالش خواهیم شد، همانطور که در بخش نظامی در این مسیر حرکت کردیم و به نتیجه مطلوب رسیده‌ایم، طبق آیه ۶۰ سوره مبارکه انفال «هرچه می‌توانید قدرت خود را افزایش دهید تا به وسیله آن دشمن را بترسانید». مسلمانان باید آمادگی همه جانبه در مقابله با دشمنان داشته باشند و در صورت لزوم از آن استفاده کنند.

امام جمعه کرج در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در راستای فضای مجازی و تاکید بر قوت در فضای مجازی که آن را نیز حیاتی برشمردند، افزود: سوال پیش می‌آید آیا انقلابیون عده ای برای فعالیت در فضای مجازی دارند؟ آیا با قدرت در این جبهه عمل کرده‌اند که ترس در دشمن به وجود بیاید؟ هنوز کاری که قابل استناد باشد صورت نگرفته است.

خطیب نماز جمعه کرج در بخش دیگری با اشاره به اینکه دشمن از نام و یاد شهید سلیمانی در فضای مجازی خوف دارد و می‌ترسد، بیان کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری الگو بودن شهید سلیمانی دشمن را نگران و وحشت زده می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت جهاد تبیین، یادآور شد: اگر با قدرت و قوت مسیر را طی کنیم باید هرچه زودتر جبهه انقلاب را استخراج کنیم و خلأهای قانونی احصا شود، آرایش جبهه انقلاب باید از انفعال خارج شود و با ایجاد یک قرارگاه و انتخاب اعضا جبهه انقلاب به صورت فعال وارد کار شوند. هیات‌های مذهبی، رسانه، سازمان های مردم نهاد، خانواده، مدرسه، علما، ائمه جماعت و.... همگی می‌توانند در این جبهه حرکت کنند. تمام دهه‌ها و نسل‌ها از سوی این قرارگاه باید دیده شود، باید بدانیم در نسل پنجم انقلاب به تعداد گوشی های همراه رسانه و تولید کننده و توزیع کننده پیام وجود دارد که اگر مدیریت این فضا وجود نداشته باشد می‌بینیم چه غوغایی خواهد شد.

وی ادامه داد: زمانی حرف از مدیریت می‌زنیم عده ای سراغ فیلترینگ می‌روند! این بخشی از کار است که با آن بحث و مسئله کاری نداریم، در مقابل آن حکومت ایجاد شده باید حکم رانی کرد و حکومت تشکیل داد.

حسینی همدانی با بیان اینکه در شرایط امروز باید روایت اول برای ما باشد، تصریح کرد: در جنگ شناختی که نفوذ ادراکی صورت می‌گیرد باید وارد فضای جهاد تبیین شد، این زمانی اتفاق می افتد که فضا مجازی در اختیار جبهه انقلاب باشد.

وی تاکید کرد: افقی که مرکز مجازی کشور ترسیم می‌کند باید جهانی باشد دولت و مجلس باید نگاه جهانی داشته باشد تا بشود کاری از پیش برد.

پایان پیام/ج

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول