اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ایجاد ۱۲۲ فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی زرین دشت

بهزیستی زرین دشت در یکسال اخیر توانسته است با ایجاد ۱۲۲ فرصت شغلی برای مددجویان خود، آنها را برای توانمند شدن روانه بازار کار کند.

ایجاد ۱۲۲ فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی زرین دشت

آرزو شکوهیان نژاد رئیس اداره بهزیستی زرین دشت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، طی گزارشی عملکرد این اداره در حوزه  های مسکن، اشتغال،توانبخشی،مسکن وپیشگیری از معلولیتها را در قالب طرح ها، تفاهم نامه ها و برنامه های مختلف تشریح کرد.

آرزو شکوهیان نژاد ضمن گرامیداشت هفته معلولان بر ضرورت توجه ویژه به اجرای مصوبه قانون جامع حمایت از حقوق معلولان تاکید کرد و گفت: لازم است تا دستگاههای اجرایی برای بکارگیری معلولان طبق سهمیه ۳ درصد اشتغال افراد دارای معلولیت توجه بیشتری داشته باشند. 

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به مشکلات حوزه معلولان از عهده بهزیستی به تنهایی خارج است، اظهار داشت: بر اساس قانون، تمام دستگاه‌های اجرایی دولتی، غیردولتی، نیمه دولتی و نهادهای مشارکتی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی باید در این بخش حضور فعال داشته باشند.

رئیس بهزیستی شهرستان زرین دشت خواستار مشارکت رسانه ها و فعالین اجتماعی برای مطالبه گری از مدیران در اجرای صحیح مناسب سازی محیط و اماکن عمومی شد و تصریح کرد: موضوع مناسب سازی معابر و اماکن عمومی در شهرستان زرین دشت یکی از دغدغه های معلولان است و متاسفانه  افراد معلول در این شهرستان در این زمینه رنجی مضاعف به دوش می کشند،زیرا مناسب سازی معابر و اماکن عمومی برای معلولان در این شهرستان  با استانداردها فاصله زیادی دارد.

 

 

احداث ۹۳ واحد مسکونی برای خانوارهای دو معلول به بالای زرین دشتی 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های اداره بهزیستی  این شهرستان در تأمین مسکن اقشار آسیب پذیر این نهاد حمایتی اظهار کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۹۳ خانوار دارای دو معلول زرین دشتی  از طرح احداث مسکن، ویژه خانوارهای دو معلول به بالا، بهره مند و دارای سرپناه امن شده اند. 

شکوهیان نژاد افزود: در حال حاضر ۱۲۷ خانوار دارای دو معلول به بالا تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان زرین دشت هستند که از خدمات مختلف مددجویی خود بهره مند هستند. 

رئیس بهزیستی زرین دشت با بیان اینکه  پرداخت کمک های بلاعوض مسکن برای  کمک به خانوارهای بهره مند از طرح مسکن در اولویت قرار دارد، خاطرنشان ساخت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۴۰ خانوار مددجوی تحت حمایت بهزیستی شهرستان زرین دشت کمک بلاعوض مسکن به ارزش ۸۰ میلیارد ریال دریافت کرده اند. 

او همچنین از پرداخت کمک بلاعوض مسکن برای مددجویان تحت حمایت خود به ارزش ۷ میلیارد ریال تا آبان امسال خبر داد و گفت: در سالجاری ۱۷ نفر از  مددجویان متقاضی انشعاب آب ، ۴۶ نفر برق  و ۴۲ نفر گاز به ارزش یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال از خدمات رایگان در این حوزه بهره مند شده اند.

 

 

ایجاد ۱۲۲ فرصت شغلی با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی برای مددجویان بهزیستی زرین دشت 

شکوهیان نژاد با ذکر این نکته که وظیفه بهزیستی درزمینه توانمندسازی مددجویان، ایجاد اشتغال ازطریق پرداخت تسهیلات و ایجاد راه‌های تسهیلگری اشتغال است، بیان داشت: ایجاد زمینه اشتغال برای مددجویان بهزیستی به ویژه برای معلولان جزو اولویت های برنامه ای این سازمان است، بطوریکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون ۱۲۲ فرصت شغلی با اعتباری افزون بر  ۱۰۰میلیارد ریال در رَسته های شغلی اعم از مشاغل خانگی، دامپروری، ایجاد فروشگاههای مختلف صنفی فراهم شده است.

وی با تاکید بر اهمّیت فعالیت‌های حوزه اشتغال در ارتباط با مددجویان و خانواده‌های تحت پوشش اداره بهزیستی گفت: در همین راستا  ۲۸ نفر از مددجویان این شهرستان در سال گذشته از مشوّق های بیمه ای در حوزه اشتغال به ارزش یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال  بهره مند شده اند. 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان زرین دشت تعداد مددجویان اشتغال یافته تحت حمایت اداره بهزیستی شهرستان زرین دشت، از ابتدای امسال را  هم ۱۱۰ نفر  با مبلغ اعتبار  ۶۶ میلیارد ریال  عنوان کرد و گفت: از مهمترین اهداف ما برای اشتغال مددجویان، آموزش مهارت کسب و کار و مهارت‌های زندگی است که در همین رابطه کلاس‌های مهارت‌آموزی برای مددجویان در مرکز فنی وحرفه ای برگزار می شود. 

شکوهیان نژاد، با اعلام اینکه در حال حاضر  دو هزار و ۲۷۵ نفر افراد دارای معلولیت تحت حمایت اداره بهزیستی شهرستان زرین دشت هستند، یادآور شد: از این تعداد یکهزار و ۵۹۹ نفر مستمری بگیر هستند. 

بگفته رئیس اداره بهزیستی زرین دشت، پرونده پذیرش ۴۰۱ نفر نیز در دو سال اخیر مورد تایید و روند تحت حمایت قرار گرفتن آنان انجام شده است. 

 

 

پرداخت کمک هزینه یک میلیون تومانی حق پرستاری به مددجویان بسترگرا 

وی همچنین از پرداخت کمک هزینه لوازم بهداشتی به ۱۱۲ نفر از معلول ین بستر گرا و ضایعه نخاعی واحدالشرایط این شهرستان به مبلغ ۱۰ میلیون ریال در ماه برای هر نفر خبر داد و گفت: کمک هزینه حق پرستاری خانواده محور به ۶۱ خانوار و حق پرستاری معلولین ضایعه نخاعی به ۲۸ نفر مددجوی تحت پوشش زرین دشتی پرداخت میشود.

شکوهیان نژاد با اشاره به اینکه ۱۲۷ خانوار دارای حداقل ۲ معلول به بالا در این شهرستان تحت پوشش بهزیستی هستند که از خدمات این اداره بطور کامل بهره مند هستند، یادآور شد: ۴ نفر از معلولین بلاصاحب و فاقد سرپرست موثر نیز ساماندهی و در مراکز توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی اسکان داده شده اند. 

آگاه سازی، غربالگری و رصد اجتماعی گامی مهمّ برای پیشگیری از معلولیت ها

رئیس بهزیستی زرین دشت در ادامه  با بیان اینکه پیشگیری از معلولیت های بهزیستی  با چهار فعالیت عمده  شامل آگاه سازی، غربالگری، رصد آسیب‌های اجتماعی و ژنتیک در حال خدمات رسانی به مردم است، یادآور شد: در حوزه پیشگیری از تنبلی چشم از آذر ماه سال گذشته تاکنون چهار هزار و ۶۴ نفر  مورد معاینه قرار گرفته اند که از این تعداد ۲۹ نفر دارای اختلال بینایی شناسی و ارجاع شده اند‌.

وی پیشگیری از معلولیت های دوران سالمندی را از دیگر وظایف این سازمان در حوزه پیشگیری از معلولیّتها عنوان کرد و گفت: به همین منظور واحد پیشگیری  اداره بهزیستی زرین دشت با برپایی کلاس های آموزشی  در حوزه های پیشگیری از دیابت ، بیماریهای قلبی - عروقی و آرتروز مفاصل برای افراد بالای ۴۵ سال، در تلاش است تا آمار از کار افتادگی و معلولیت های دوران سالمندی را کاهش دهد. 

شکوهیان نژاد بر لزوم غربالگری شنوایی کودکان تاکید کرد و گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون در شهرستان زرین دشت ۳۰۰ نفر از نوزادان مورد غربالگری شنوایی قرار گرفته اند که از این تعداد ۳ نوزاد مشکوک به اختلال شنوایی شناسایی و برای دریافت درمان های مربوطه ارجاع داده شده اند.

 

 

ارجاع ۴۰ نفر برای انجام آزمایش های ژنتیک

رئیس بهزیستی زرین دشت ادامه داد: از دیگر فعالیت های اداره بهزیستی در پیشگیری از بروز معلولیتها، مشاوره ژنتیک است که بحمدلله توجه مسئولان کشور را برای افزایش جمعیت جوانی کشور به خود جلب کرده است. 

وی اظهار کرد: در این زمینه بهزیستی با ارائه  سه سطح خدمات  در حوزه مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج، قبل از بارداری و حین بارداری انجام میشود.

این مقام مسئول افزود: به همین منظور از ابتدای امسال تاکنون حدود ۶۰ نفر متقاضی دریافت خدمات ژنتیک در این شهرستان به اداره بهزیستی مراجعه کرده اند که از این تعداد ۴۰ نفر  از افراد نیازمند انجام آزمایش ژنتیک به آزمایشگاههای طرف قرار داد با سازمان بهزیستی معرفی شده اند. 

به گزارش فارس، شهرستان زرین دشت به مرکزیت حاجی آباد با جمعیتی افزون بر ۸۰ هزار نفر در ۲۷۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

گفت‌وگو: آمنه سپهر

پایان پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول