اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت

نزاع واقعیت و دروغ‌سازی‌های مجازی

در میان نزاع واقعیت و دروغ‌سازی‌های مجازی هر کسی که دغدغه ایران و ایرانی را دارد باید به صحنه بیاید و نشان دهد که طرف مقابل با خبرسازی‌های دروغین به دنباله تقابل حاکمیت با مردم، مردم با حاکمیت و مردم با مردم است.

خبرگزاری فارس ـ یادداشت ـ صمداله محمدی: ما در شرایط بسیار پیچیده‌ای قرار گرفتیم. شرایطی که رسانه‌های برانداز و تجزیه‌طلب با پروپاگاندای خود و برعکس کردن وقایع به دنبال بهره‌برداری‌های سیاسی خودشان هستند. شرایط فعلی را باید نزاع واقعیت با فضاسازی غیرواقعی در عرصه مجازی دانست.

به طور مثال رسانه‌های برانداز و تجزیه‌طلب چنان سیستان و بلوچستان و کردستان را متشنج جلوه می‌دهند که حتی ممکن است دل برخی از نیروهای داخلی را خالی کند اما سفر رئیس جمهور همه آن خبرهای فیک و دروغین را برملا کرد و نشان داد از واقعیت تا دروغ‌های مجازی فاصله بسیاری وجود دارد.

در میان نزاع واقعیت و دروغ‌سازی‌های مجازی هر کسی که دغدغه ایران و ایرانی را دارد باید به صحنه بیاید و نشان دهد که طرف مقابل با خبرسازی‌های دروغین به دنباله تقابل حاکمیت با مردم، مردم با حاکمیت و مردم با مردم است.

در این نزاع واقعیت و خبررسانی فیک، خبرگزاری فارس نشان داده است که می تواند به عنوان یک رسانه تراز انقلاب اسلامی در خبررسانی هوشمندانه، صحیح و سریع نقش ایفا کند. علت هجمه اخیر و حمله هکری به خبرگزاری فارس نیز همین هوشمندی، بصیرت، سرعت و صحت خبررسانی این خبرگزاری است.

حمله هکری به خبرگزاری معتبر فارس مصداق تروریسم رسانه‌ای است و دستگاه‌های ذیربط باید این جنایت رسانه‌ای را مورد پیگیری حقوقی و قضایی در محاکم بین‌المللی قرار دهند و با عاملان و بانیان آن برخورد عبرت‌آموز کنند.

امروز که نظام با شدیدترین نوع جنگ شناختی، روانی و رسانه‌ای مواجه هست علاوه بر اینکه باید خبرگزاری آزاد اندیشی مانند فارس را تقویت کرد بلکه باید به دنبال تکثیر روحیه انقلابی و حقیقت‌گرای خبرگزاری فارس در سایر رسانه‌ها بود.

قطعاً تکثیر روحیه بصیرت، صحت و سرعت خبررسانی در فارس موجب شکسته شدن خباثت‌ها و رذالت‌های شبکه رسانه‌های تروریستی مانند سعودی اینترنشنال می‌شود که به جای خبررسانی به دنبال نفرت‌پراکنی، آشوب‌سازی، براندازی و تجزیه‌طلبی هستند.

* نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول