اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

کلاهبرداری میلیونی از جوان بیرجندی با پیامک جعلی سامانه ثنا

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی از کشف پرونده‌ای میلیونی که از طریق پیامک جعلی سامانه ثنا اتفاق افتاده بود خبر داد و گفت: کاربران در صورتی ابلاغ الکترونیک را دریافت می‌کنند که قبلا در سامانه ثنا ثبت‌نام کرده‌ باشند.

کلاهبرداری میلیونی از جوان بیرجندی با

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سرهنگ قدرت الوانی، رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی امروز با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مردی جوان به پلیس فتا مراجعه و با ارائه شکوائیه اعلام کردا که پیامکی از سرشماره شخصی که مطالبی با موضوع سامانه ابلاغ الکترونیکی قوه قضاییه (سامانه ثنا) بوده را دریافت کرده و این پیامک حاوی طرح شکایت علیه وی در قوه قضائیه بوده است.

وی بیان کرد: شاکی نسبت به این موضوع کنجکاو شده و به ‌منظور مشاهده ابلاغیه وارد لینک جعلی شده و اقدام به دانلود نرم‌افزار کرده که پس از چند لحظه متوجه شده مبلغ 870 میلیون ریال از حسابش کسر شده است.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی افزود: در ادامه با بررسی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که مجرم سایبری این مبلغ را به دو حساب بانکی متعلق به 2 فرد حقیقی واریز کرده با هماهنگی مقام قضایی این مبلغ در کوتاه‌ترین زمان ممکن به حساب فرد مالباخته برگشت داده شد و در این زمینه پرونده‌ای تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال شد.

الوانی خاطر‌نشان کرد: کاربران از کنجکاوی در فضای مجازی خودداری کرده و در زمینه پیامک سامانه ثنا به این نکات توجه کنند که پیامک اصلی سامانه ثنا فاقد لینک است.

وی افزود: این پیامک از سرشماره شخصی برای افراد ارسال نمی‌شود، برای مشاهده آن، نیاز به واریز وجه نیست و همچنین ابلاغ الکترونیک برای کسانی ارسال می‌شود که در سامانه ثنا ثبت‌نام کرده‌ باشند لذا در صورت دریافت پیامک سامانه ثنا که حاوی لینک پرداخت است کاربران به‌هیچ‌ عنوان بر روی لینک کلیک نکنند بلکه با مراجعه به سایت رسمی مربوطه(eblagh.adliran.ir)، نسبت به بررسی صحت پیامک دریافتی اقدام کنند.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار، حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند همچنین شماره تماس 096380 مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور است.

پایان پیام/۳۶۳۵

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول