اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

پیام تسلیت وزیر آموزش و پرورش در پی درگذشت چهره ماندگار معلمی کشور

وزیر آموزش و پرورش در پی درگذشت احمد صافی چهره ماندگار معلمی کشور، پیام تسلیتی صادر کرد.

پیام تسلیت وزیر آموزش و پرورش در پی درگذشت چهره ماندگار معلمی کشور

به گزارش مرکز گروه آموزش‌ و پرورش خبرگزاری فارس، در پیام تسلیت یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در پی درگذشت استاد احمد صافی آمده است: « با سلام و احترام، درگذشت استاد فرهیخته و برادر ارجمند، زنده یاد جناب آقای احمد صافی از پیشکسوتان نظام تعلیم و تربیت کشور و منشا تحول و تعالی در آموزش و پرورش بود، به خانواده محترم ایشان و جامعه علمی و فرهنگی کشور تسلیت می‌گویم.

دانش، توانمندی، مسؤولیت‌پذیری، حسن خلق و تواضع از جمله برجستگی‎های شخصیتی آن اندیشمند فرزانه است که هرگز فراموش نخواهد شد.

 از درگاه خداوند سبحان برای ایشان غفران و رحمت بیکران الهی و برای بازماندگان محترم سلامت و شکیبایی خواهانم».

احمد صافی متولد سال ۱۳۱۶ بود، در سال ۱۳۳۴ از دانشسرای مقدماتی گلپایگان دیپلم گرفت و بعد از پنج سال تدریس در شهرهای استان لرستان، در دانشسرای عالی تهران پذیرفته و در سال ۱۳۴۴ در رشته آموزش ابتدایی لیسانس گرفت، بعد از دو سال در رشته راهنمایی و مشاوره دانشگاه تربیت معلم قبول شد و در سال ۱۳۴۸ به عنوان دانشجوی ممتاز از این دانشگاه فارغ التحصیل گردید.

 بخشی از سوابق تربیتی و آموزشی شامل سابقه ۵۹ سال تدریس در مدارس و دانشگاه‌ها، چهره ماندگار معلمی کشور در سال ۱۳۸۸، دبیرکلی شورای عالی آموزش و پرورش۱۳۶۰-۱۳۵۸، معاون آموزشی وزیر ۱۳۶۴-۱۳۶۳، مؤلف ۳۵ کتاب در حوزه خانواده، تربیت و مدیریت و مشاوره، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، مسؤول کانون بازنشستگان آموزش و پرورش است.

حاصل این دوره طولانی معلمی، علاوه بر تربیت صدها معلم و دانشجو، نگارش تعداد زیادی کتاب با عناوینی نظیر سازمان و قوانین آموزش و پرورش ایران، مسائل آموزش و پرورش ایران، راهنمایی و مشاوره و ...، نگارش قریب ۱۰۰ مقاله، اجرا و یا نظارت بر بیش از ۵۰ طرح تحقیقی است.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول