اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

استادی که در دانشگاه تنش ایجاد می‌کند را پای میز گفت‌وگو بکشانید

عضو شورای شهر اصفهان در جمع دانشجویان گفت:استادی که در دانشگاه تنش ایجاد می‌کند را پای میز گفت‌وگو بکشانید و با او با اعداد و ارقام صحبت کنید.

استادی که در دانشگاه تنش ایجاد می‌کند را پای میز گفت‌وگو بکشانید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی صالحی سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ظهر امروز در نشست دانشجویی با دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه با یک شبهه جدی در این ایام مواجه هستیم، اظهار داشت: حتی شبهه‌ای شنیدیم که شروع جنگ تحمیلی هم با تحریک جمهوری اسلامی بوده است اما پیمان‌نامه الجزایر و ادعای تسلط بر خرمشهر و پشتیبانی کشورهای دنیا را از صدام نمی‌بینند و این شبهه را مطرح می‌کنند.

وی ادامه داد: برای پاسخ به این شبهه باید یک قدم به عقب و زمان قبل از انقلاب اسلامی برگردیم، شروع مقابله ایرانیان با استکبار جهانی با این ایام هماهنگی دارد.

صالحی تصریح کرد: یکی از نخستین قدم‌هایی که ایران برای استقلال خود بعد از چندین سال حکومت پادشاهی برداشت، انقلاب مشروطه بود اما استکبار جهانی اجازه نداد حرکت مردم به سرانجام برسد.

عضو شورای شهر اصفهان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مدخلی که شما می‌توانید اثبات کنید مواجهه ایران با استکبار جهانی مربوط به پیش از جمهوری اسلامی است، همین مسأله است، دولت مستقر شده بود، نفت ما از چنگال انگلیس خارج شده بود اما یک کودتای آمریکایی-انگلیسی رخ داد و این بار هم آمریکا و هم انگلیس سر سفره نفت ما نشستند.

وی بیان داشت: این جدال و تخاصم ایدئولوژیک را چه کسی به وجود آورد؟ دانشجویان در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ با روحیات ضداستکباری به میدان آمدند و در پی اعتراض به سفر نیکسون به ایران به شهادت رسیدند، اینجا هم آیا جمهوری اسلامی بود که باعث تحریک دشمن شده بود؟

صالحی تأکید کرد: باید مراقب بود زیرا جریان تحریف به وسعت یک قرن واقعیت را برای ما تغییر می‌دهند، دانشجوی ما از قبل از انقلاب اسلامی ضداستکباری و ضداستثماری بوده و به دنبال تمامیت ارضی کشور بوده است.

فعال سابق دانشجویی با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد جریان تحریف این هویت را از جنبش دانشجویی بگیرند، افزود: اگر جستجو کنید می‌بینید که چه چیزی درباره ۱۶ آذر و روز دانشجو نوشته‌اند، آن‌ها درحال تسخیر و اشغال تاریخ ۷۰ ساله ما هستند.

وی اظهار کرد: امروز اصلی‌ترین مبارزه جریان لیبرال دموکراسی در دنیا با مدل حکومت‌داری است که مردم ایران می‌خواهند، مدلی که در آن نه حکومت پادشاهی، نه حکومت نظامیان و نه یک حکومت مستعمره که حتی مثل ژاپن باشد و حقوق نظامیان آمریکا را بخواهد پرداخت کند.

وی بیان داشت: اگر دستورات را قبول کردیم می‌توانیم مثل ترکیه، ژاپن، کره و... باشیم اما اگر گفتند «چرا» و مخالفتی کردند، به روزگار الان ترکیه دچار می‌شوند که پایین‌ترین ارزش پول ملی‌اش را تجربه می‌کند چون اندکی تلاش کرد که در مقابل خواست این نظام لیبرال دموکراسی مقاومت کند و این بلا را سر ارزش پول ملی‌اش آوردند.

صالحی ادامه داد: حالا ما باید انتخاب کنیم، ما از ۷۰ سال پیش این مسیر را انتخاب کردیم که به انقلاب اسلامی رسیده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: اگر حجاب ما، دانشجوی ما، نظام ما مثل اسلام سکولار در راستای منافع آن‌ها باشد، مشکلی با ما ندارند اما اگر این‌ها صف‌های جلوی لیبرال دموکراسی هستند، تلاش می‌کنند تا آن را براندازند تا به هدف خود برسند.

وی افزود: هویت دانشجوی صد سال گذشته تا به حال چه بوده است، اینجا است که باید گفتمانش را مطرح کند، کرسی آزاداندیشی برگزار کند و طرف مقابلش را مجبور کند که از گفتمانش دفاع کند.

صالحی تأکید کرد: جریان مقابلی که می‌بینید گفتمانی ندارد چون شبانه‌روز پمپاژ اخبار و محتوایی به سمت‌شان می‌شود که آن‌ها را گرفتار جنگ شناختی کرده است؛ باید از مسیر تحریف برگردیم؛ از تحریف گذشته، بازنمایی واقعیت الان و سیاه‌نمایی آینده جلوگیری کنیم.

فعال سابق دانشجویی گفت: استادی که در دانشگاه تنش ایجاد می‌کند را پای میز گفت‌وگو بکشانید و با او با اعداد و ارقام صحبت کنید. 

صالحی عنوان کرد: درحال حاضر وضعیت اقتصادی مناسب نیست و مردم تحت فشار هستند اما دشمن به طور صریح می‌گوید که چون آمارهای اقتصادی رفته رفته در حال مثبت شدن است و دورنما این را نشان می‌دهد باید با آن مقابله کنیم و از رشد اقتصادی ۶ تا ۸ درصدی ایران ابراز نگرانی می‌کنند.

مسوول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان  با بیان اینکه اینجا بحث اقتصاد هم مطرح نیست و مسأله موفق شدن این الگوی حکومتی فارغ از غرب و شرق است، خاطرنشان کرد: اگر مدل حکومت دیگری صدایش را بلند کند اجازه نمی‌دهند آن صدا باقی بماند.

صالحی افزود: اگر با مدل حکومتی انقلاب اسلامی مقابله نکنند، خروجی‌اش حزب‌الله و انصارالله و تیپ فاطمیون و... می‌شود و این مدل رشد می‌کند و این برایشان خطرناک است.

عضو شورای شهر اصفهان اظهار داشت: باید این تقابل گفتمانی که برای ما پیش آمده را برای دانشجویان تصویر کنیم، وضعیت معیشتی خوب نیست اما باید دید ریشه تصمیمات و مشکلات کجا است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: مستقیما می‌گویند که علت حمایت از آشوب در ایران، مسیری است که ایران طی می‌کند و دیگر تحریم‌ها بر آن سازگار نیست، از فشار حداکثری به جنگ ترکیبی رسیده‌اند.

صالحی بیان داشت: در دو ماه نزدیک ۳۵ هزار تولید محتوا و خبر فقط در ۵ رسانه انجام شده است، درحالیکه سیستم‌های عریض و طویل ما خوش‌بینانه روزانه ۷۰۰ خبر تولید می‌کنند اما در این مدت این میزان از تولید خبر را از یک اتفاق داشتند.

فعال سابق دانشجویی تصریح کرد: در تمام زمینه‌های نظامی و امنیتی و اقتصادی و دیپلماسی کشور را درگیر کردند، دلیل اینکه چند کشور اتباع خود را از ایران فراخواندند چه بود، مگر کشور ما شرایط و موقعیت جنگی داشت که اتباع خود را فراخواندند، تنها هدف القای شرایط جنگی در رسانه‌ها بود.

وی عنوان کرد: در این آرایش جنگی ما باید میدان‌دار باشیم، حداقل باید مستنداتی که از زبان خودشان آمده را بیان کنیم و به دانشجویان بگوییم تا بدانند چه اتفاقی دارد رخ می‌دهد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سفیر سابق آمریکا در هند و مصر می‌گوید که ما ضرر کردیم که به دلیل موقعیت ژئوپولتیک و منابعی که ایران دارد، روابطمان را با او قطع کردیم، این را خودشان می‌گویند.

صالحی بیان داشت: ما در عصر پلتفرم‌ها هستیم یا باید بتوانیم پلتفرمی را تعریف کنیم یا یک ضدپلتفرم تولید کنیم، ضد پلتفرم جمهوری اسلامی ایران شما هستید که می‌توانید چهره به چهره نقشه‌ها را خنثی کنید و مانند کار حاج قاسم در سوریه که خانه به خانه آزادسازی انجام می‌داد شما هم پاکسازی انجام دهید و واقعیت را تبیین کنید.

پایان پیام/۶۳۱۱۹/س
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول