اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

هزینه‌های پرداختی برای معلولان، با هزینه‌های تمام شده هم‌خوانی ندارد

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک گفت: هزینه‌هایی که برای نگهداری از معلولان و سالمندان در مراکز پرداخت می‌شود با هزینه‌های تمام شده هم‌خوانی ندارد.

هزینه‌های پرداختی برای معلولان، با هزینه‌های تمام شده هم‌خوانی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان با حضور جمعی از مسؤولان شهرستان ری و بخش کهریزک و توان‌یابان در محل آسایشگاه خیریه کهریزک برگزار شد.

حسین نحوی نژاد مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک در این مراسم اظهار کرد: این مرکز پذیرای بیش از ۱۷۰۰ سالمند و معلول است و در کنار آن ۳۵۰ نفر از معلولان از خدمات در منزل برخوردار هستند و به مناسبت روز جهانی معلولان و گرامیداشت این ایام برنامه‌هایی داریم تا ضمن روحیه دادن به جامعه هدف مشکلات و چالش‌ها را بررسی و رفع کنیم.

وی گفت: امروز مناسب سازی اماکن و معابر عمومی یک خواست مهم و ضروری است که در صورت بی‌توجهی به این مطالبه، معلولان و سالمندان منزوی شده و در خانه می‌مانند.

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک ادامه داد: در زمینه هزینه‌های نگهداری نیز متأسفانه هزینه‌هایی که توسط دولت برای نگهداری از معلولان و سالمندان در مراکز پرداخت می‌شود با هزینه‌های تمام شده هم‌خوانی ندارد.
۵۰ درصد معابر کهریزک مناسب‌سازی شده است.

 

علی کلهر شهردار کهریزک نیز در این مراسم بیان کرد: ۵۰ درصد معابر و پیاده‌روها مناسب سازی شده است و سعی داریم با توجه به شرایط، بقیه موانع موجود در معابر و اماکن عمومی را نیز برطرف کنیم تا آماده دسترسی برای عزیزان معلول به منظور استفاده از خدمات باشد.

وی گفت: تلاش داریم با انجام یک کار کارشناسی، همه ادارات مستقر در کهریزک برای استفاده معلولان و سالمندان مناسب سازی شوند.

مناسب سازی معابر مهم ترین دغدغه معلولان است

داوود خادم رییس اداره بهزیستی شهرستان ری نیز در ادامه مراسم اظهار کرد: روز جهانی معلولان ۳۰ سال است که نامگذاری شده است واین قشر نیاز به حمایت از سوی مسئولان دارند و باید به مشکلات آنها توجه شود.

وی با اشاره به اینکه دولت وسازمان بهزیستی اقدامات موثری در جهت حمایت از معلولان انجام داده است ادامه داد: تصویب قانون جامع برای افراد دارای معلولیت که در حوزه مسکن، اشتغال، درمان و ورزش مورد حمایت قرار می گیرند وهمچنین مناسب سازی معابر در اولویت برنامه های بهزیستی قرار دارد.

خادم با تاکید بر رفع موانع از سر راه معلولان، تصریح کرد: امیدوارم طرح مناسب سازی معابر در شهرستان ری عملیاتی شود زیرا این کار باید با همکاری و هماهنگی بخشداران، شهرداران، دهیاران و مسؤولان اجرایی انجام شود تا معلولان مشکلاتی را در حوزه رفت و آمد متحمل نشوند.

حق و حقوق معلولان در بسیاری از موارد رعایت نمی‌شود

علی رضا فیضی معلول جسمی و عضو کانون معلولان شهرری نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: به نام خداوندی که ما معلولان را آفرید تا مسئولان را امتحان کند که به فکر ما نیستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حق و حقوق معلولان در بسیاری از موارد رعایت نمی‌شود، افزود: درواقع شهر برای تردد معلولان مناسب سازی نشده است و معلولان نمی‌توانند از خانه‌های خود خارج شوند.

در این مراسم که با برنامه های شاد و متنوع همراه بود، از توان یابان مرکز با اهدای هدایایی، تجلیل به عمل آمد و آثار و صنایع دستی معلولان به نمایش گذاشته شد.

پایان پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول