اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

محورهای استان سمنان برف‌روبی شد/ ۷ اکیپ راهداری در جاده‌ها مستقر شدند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از استقرار هفت اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی این استان خبر داد و گفت: بیش از ۲۰ کیلومتر از محورهای استان سمنان برف‌روبی شد.

محورهای استان سمنان برف‌روبی شد/ ۷ اکیپ راهداری در جاده‌ها مستقر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، احسان منصورکیایی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی از عصر روز گذشته، تیم‌های راهداری در مناطق کوهستانی، گردنه‌ها و راه‌های اصلی در حالت آماده‌باش قرار گرفتند و برف‌روبی و نمک‌پاشی انجام می‌شود.

وی با اشاره به حضور قریب به ۶۰ نفر از عوامل راهداری در نخستین عملیات راهداری زمستانه استان سمنان، افزود: شب گذشته پنج تیم راهداری با ماشین‌آلات سنگین خود در گردنه‌های آهوان، دیباج- گلوگاه، چشمه‌علی- فولادمحله، بشم فیروزکوه- افتر حضور داشتند و ۲ اکیپ دیگر نیز در گردنه گونه سر- بشم شهمیرزاد- فولادمحله اقدام به برف‌روبی و نمک‌پاشی سطح جاده‌ها کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان ادامه داد: در عملیات برف‌روبی دیشب بیش از ۲۰ کیلومتر از محورهای درگیر بارش، برف‌روبی شد و در راستای یخ‌زدایی محورهای مواصلاتی بالغ‌بر ۱۰ تن شن و نمک مورد استفاده قرار گرفته است که با اجرای این عملیات از مسدود شدن محورها جلوگیری شد.

منصورکیایی از فعالیت این سامانه بارشی تا پایان هفته خبر داد و گفت: اکیپ‌های راهداری تا اطلاع ثانوی در حالت آماده‌باش قرار دارند و در محورهای مواصلاتی مستقر خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به لغزندگی جاده‌ها، به رانندگان توصیه می‌شود ضمن رعایت فاصله طولی، در صورت عبور از مناطق کوهستانی و گردنه‌های استان سمنان زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و حدالمقدور از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول