اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

چرا مشترکان اینترنت باید هزینه نگهداری خطوط تلفن ثابت را بپردازند؟

یکی از سوالات پرتکرار مشترکان درباره اخذ هزینه بابت خدمات مکالمه صوتی این است که اگرچه از مکالمه تلفن ثابت استفاده نمی‌کنند اما روی این خط سرویس اینترنت دارند، پس به نوعی از خط استفاده می کنند و نباید هزینه نگهداری را بپردازند.

چرا مشترکان اینترنت باید هزینه نگهداری خطوط تلفن ثابت را بپردازند؟

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، درج هزینه خدمات مکالمه صوتی در قبوض تلفن ثابت که بابت هزینه نگهداری خطوط چند وقتی است از مشترکان اخذ می شود، هنوز محل سوال است.

یکی از سوالات پرتکرار مشترکان این است که برخی از مشترکان از مکالمه تلفن ثابت استفاده نمی کنند اما روی این خط سرویس اینترنت مخابرات یا شرکت های خصوصی را فعال دارند، پس به نوعی از خط استفاده می کنند و نباید خط آنها غیرفعال فرض شود و ناگزیز به پرداخت هزینه نگهداری باشند.

خبرنگار فارس این سوال را از مخابرات پیگیری کرد و این پاسخ را دریافت کرد که «سرویس مکالمه از سرویس اینترنت جدا است و هر یک هزینه های خود را دارد. هزینه نگهداری تجهیزات سرویس اینترنت از هزینه های نگهداری سرویس تلفن ثابت مجزا محاسبه می شود. ضمن آنکه کاربرانی که از اینترنت بر بستری فیبر نوری استفاده می‌کنند، اصولا به دریافت خط تلفن ثابت و پرداخت هزینه آن نیاز ندارند.

هدف طرح جاری در واقع فعال کردن دوباره خطوط تلفن ثابت و بازگرداندن این سرویس به سبد ارتباطات کشور است.»

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول