اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

دانشجویان مصداق بارز نبض بیدار جامعه هستند/ لزوم گفتگوی دو جانبه اساتید و دانشجویان

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور گفت: دانشجویان در روز 16 آذر ثابت کردند که نه فقط جوینده دانش بلکه جوینده آزادی و استقلال بوده و مصداق نبض بیدار جامعه و سرمایه واقعی کشور هستند.

دانشجویان مصداق بارز نبض بیدار جامعه هستند/ لزوم گفتگوی دو جانبه اساتید و دانشجویان

حمید یزدانی عضو هیات علمی دانشگاه پیام‌نور و دبیر قرارگاه کمک به ارتقا نظام حکمرانی‌کشور در گفتگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: روز دانشجو نماد خودباوری، زمان‌شناسی و هوشیاری تاریخی فرزندان ایران در دانشگاه است، آنچه این روز را وارد تقویم مناسبت‌های ملی ایرانیان کرده، شهادت سه دانشجوی دانشگاه تهران توسط رژیم طاغوت است.

وی افزود: روزی که سه دانشجو قربانی شدند تا رد خون آن ها برای همیشه در چهره دانشگاه نقش ببندد و همواره نماد میهن پرستی، آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی فرزندان این مرز و بوم باشد.

یزدانی اظهار کرد: دانشجویان فهیم و بصیر ایران اسلامی در آن روز ثابت کردند که دانشجو نه فقط جوینده دانش است بلکه جوینده آزا

دی و استقلال نیز هست و دانشجویان مصداق نبض بیدار جامعه و سرمایه واقعی و ماندگار کشور و کلید سعادت فردای ایران هستند.

دبیر قرارگاه کمک به ارتقا نظام حکمرانی کشور تاکید کرد: دانشگاه‌ها به عنوان مهم‌ترین نهاد علمی، جایگاه ویژه‌ای در تربیت نیرو‌های فرهیخته و جوان دارند تا با تعلیم درست و اساسی سرمایه‌های انسانی را برای ورود به بازار کار آماده کنند و به این‌صورت پیشرفت همه جانبه کشور را رقم بزنند.

وی در ادامه گفت: مراکز علمی آموزش عالی در وابستگی یا استقلال کشور‌ها سهم زیادی دارند و از همین رو آن‌ها همواره در معرض حمله و تهاجم بیگانگان و زورگویان قرار گرفته اند.

مشاور رئیس سازمان بسیج اساتید کشور تاکید کرد: هم‌گرا کردن ظرفیت علمی، تخصصی ملی و حاکمیتی جهت تحقق اهداف اقتصاد دانش‌بنیان، جریان‌سازی و تعمیق گفتمان جهاد علمی و تبدیل گفتمان علمی به گفتمان غالب در کشور و همچنین مسئله شناسی تحلیلی، سیاست‌پژوهی و مشارکت حداکثری اساتید در راستای کمک به ارتقای نظام حکمرانی کاری است که باید دانشگاه‌ها در آن نقش اساسی داشته باشند.

وی افزود: در شرایط خطیر امروز که دشمنان دانشگاه و دانشجو را هدف قرار داده اند و سناریوهای متنوعی برای انحراف جنبش دانشجویی و خاموش کردن ندای استکبارستیزی، حق‌طلبی و آرمان‌خواهی آن ها را دنبال می‌کنند، بازخوانی و تامل در نقش دانشجو در تحقق آرمان‌ها و شعارهای اصیل انقلاب اسلامی و ظرفیت‌سازی‌های موثر برای تضمین پیشرفت ایران اسلامی امری ضروری است.

دبیر قرارگاه کمک به ارتقا نظام حکمرانی کشور گفت: امروز دانشجویان وظیفه سنگین‌تری در عرصه علم و دانش دارند، عرصه‌ای که در روز ۱۶ آذر با خون سه شهید رنگین شده و امروز آن‌ها پاسدار آن خون‌ها هستند و برای ساختن ایرانی قدرتمند و با اقتدار در برابر توطئه‌های دشمن تلاش مضاعف نمایند.

وی افزود: اساتید در دانشگاه‌ها باید با دانشجویان در گفتگوی آزاد شرکت کنند و بکارگیری اخلاق اسلامی را در همه کارهای فردی و اجتماعی واجب ترین کار بدانند و کمک کنند الگوی مناسبی برای پیاده سازی اخلاق اسلامی در همه امور جامعه جاری و ساری گردد، حکمرانی اخلاق اسلامی باعث تعالی جامعه و گام برداشتن در راستای  تمدن سازی نوین اسلامی را میسر خواهد نمود.

یزدانی تاکید کرد: راه نفوذ به شبکه کامل مصون سازی نشده جوانان در برابر ضد اخلاق ها باعث ناآرامی ها و اغتشاشات در کشور شده است. ستمگران به  این مرز و بوم سناریوهای سنگین و خبیثانه برای ایجاد صدمات روحی و اجتماعی به مردم بالاخص جوانان این کشور، طرح ریزی و برنامه ریزی نمودند که با تبیین گری اساتید ارزشی در دانشگاه‌ها و هوشیاری دانشجویان حتی فکر کردن به اجرایی نمودن  این نقشه ها را از بدخواهان خواهد گرفت.

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور در پایان گفت: دانشجویان و اساتید دانشگاهی باید کمک کنند حلقه های مفقوده حکمرانی دینی در کشور شناسایی و با تعامل دو طرفه مسئولین کشور و دانشگاه ها و نگاه حل مسئله، نظام حل مسائل را برای امیدآفرینی هر چه بیشتر و ایرانی قوی تر از قبل پایه ریزی و اجرایی شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول