اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

آغاز عملیات احداث نیروگاه اتمی «کارون» در دارخوین

عملیات احداث نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی «کارون» با حضور رییس سازمان انرژی اتمی ایران و استاندار خوزستان در دارخوین از توابع شهرستان شادگان آغاز شد.

آغاز عملیات احداث نیروگاه اتمی «کارون» در دارخوین

به گزارش خبرگزاری فارس خوزستان، عملیات احداث نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی «کارون» با حضور محمد اسلامی، صادق خلیلیان و جمعی از مدیران ارشد صنعت هسته‌ای کشور صبح روز شنبه، دوازدهم آذرماه در دارخوین استان خوزستان آغاز شد.

نیروگاه اتمی «کارون» از نوع آب سبک تحت فشار (PWR) با ظرفیت تولید برق ۳۰۰ مگاوات در زمینی به مساحت تقریبی ۵۰ هکتار در مجاورت رود کارون در نزدیکی شهر دارخوین از توابع شهرستان شادگان واقع در استان خوزستان احداث خواهد شد.

نیروگاه‌های آب سبک تحت فشار، رایج ترین نیروگاه‌های اتمی در سطح جهان هستند که از آب سبک به عنوان خنک‌کننده و کند کننده بهره می‌گیرند و سوخت این نوع راکتورها از نوع اکسید اورانیوم و با غنای حدود ۴ درصد است.

احداث این نیروگاه در راستای ماموریت سازمان انرژی اتمی برای تولید برق هسته‌ای از طریق احداث نیروگاه‌های اتمی بومی بوده و زمان تقریبی اجرای این طرح ۸ سال پیش‌بینی شده است که با استفاده از حداکثر توانمندی داخلی کشور در حوزه‌های طراحی، تامین تجهیزات و احداث نیروگاه‌های اتمی اجرا می‌شود و به‌بهره‌برداری می‌رسد.

برآورد مالی اجرای این طرح حدود ۱.۵ تا ۲ میلیارد دلار است و از جمله مزایای احداث و بهره‌برداری از این پروژه می‌توان به تامین برق منطقه اشاره کرد.

 به‌منظور اجرای عملیات احداث نیروگاه اتمی کارون شرکت‌های داخلی نسبت به ساخت تجهیزات مکانیکی ثابت نیروگاه و همچنین طراحی و ساخت پمپ‌های خنک‌کننده مدار اول و ایمنی نیروگاه اقدام خواهند کرد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول