اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

افزایش 3.5 برابری درآمد گمرکات سیستان و بلوچستان

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان از افزایش بی‌سابقه درآمد گمرکات این استان خبر داد و گفت: امسال شاهد افزایش ۳.5 برابری درآمد گمرکات سیستان و بلوچستان بوده‌ایم.

افزایش 3.5 برابری درآمد گمرکات سیستان و بلوچستان

محمدعلی خاشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: درآمد گمرکات استان در ۸ ماهه سال جاری با رشد ۳۵۹ درصدی به مبلغ 1500 میلیارد تومان رسیده است که این رقم در تاریخ گمرکات این استان بی سابقه بوده است. 

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان همچنین از افزایش صادرات قطعی گمرکات استان به میزان ۳۱درصد در ارزش و ۷۸درصد در وزن در مدت زمان یادشده خبر داد و عمده کشورهای مقصد کالاهای صادراتی را پاکستان، افغانستان، هندوستان، عراق و سایر کشورهای همسایه عنوان که خریدار انواع مصالح ساختمانی میوه و صیفی جات ایرانی بوده اند. 

وی آمار واردات قطعی را نیز افزایشی عنوان کرد و گفت: این مورد نیز به گونه‌ای است که شاهد رشد ۴۰ درصدی ارزش کالاهای وارده به کشور که اغلب شامل گندم برنج و سایر کالاهای اساسی و نهادهای دامی، هستیم، که اغلب از کشورهای روسیه، پاکستان، فرانسه، آلمان و هندوستان به خاک ایران وارد شده‌اند.

خاشی در ادامه به رشد ۷۰۴ درصدی (۷ برابری) ورود مسافر به کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره و تصریح‌کرد: همچنین در همین مدت شاهد رشد ۵ برابری در مسافرین خروجی از مرزهای کشور بوده ایم که اغلب این مسافرین از سالن های مسافری گمرک در مرزهای میلک میرجاوه و ریمدان و همچنین فرودگاه زاهدان و فرودگاه چابهار تردد کرده‌اند. 

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول