اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

رئیسی: قانون اساسی هیچ بن‌بستی ندارد/ ارزش‌ها غیرقابل تغییر هستند

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هیچ بن‌بستی ندارد گفت: قانون اساسی تضمین کننده جمهوریت و اسلامیت، و تبلور و تجسم انقلاب اسلامی است.

رئیسی: قانون اساسی هیچ بن‌بستی ندارد/ ارزش‌ها غیرقابل تغییر هستند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز شنبه ۱۲ آذر ماه در همایش ملی مسئولیت اجرای قانون اساسی گفت: قانون اساسی اصولی است که نشان از حقوق و تکالیف است؛ حقوقی که خداوند برای آحاد شهروندان قرار داده و تکالیفی که برای مسئولان وجود دارد.

وی افزود: اینکه فرهیختگان نگاه کنند که قانون اساسی به صورت کامل اجرا می‌شود یا در اجرای برخی از اصول کم کاری می‌شود، بسیار مهم است و این صرفا محدود به دانشگاه و مجامع نخبگانی نیست.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: روش قابل تغییر است ولی ارزش قابل تغییر نیست، ما به اقتضا شرایط می‌توانیم ساز و کارها را بررسی کنیم و رسالت قانون‌گذار هم شاید در همین حوزه تعریف شود، ولی ارزش‌ها لایتغیر هستند. قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هیچ بن‌بستی ندارد.

رئیسی با بیان اینکه باید برای اجرای همه اصول قانون اساسی تلاش کنیم، اظهار کرد: باید برای اجرای همه حقوق تعیین شده و تکالیف اعلام شده در حوزه‌های اجرایی، تقنینی و تکالیف مشخص شده برای همه مسئولان نظام در قانون اساسی، تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همکاری گرفتن از همه دست‌اندرکاران و صاحب نظران در حوزه و دانشگاه و بخش‌های مختلف که می‌تواند در این حوزه موثر باشند و نقش داشته باشند، بسیار مهم است. همچنین مردمی کردن اجرای قانون اساسی و نقش دادن به همه مردم در اجرای آن بسیار کمک خواهد کرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اصل ۸ قانون اساسی در مورد امر به معروف و نهی از منکر گفت: در هر اداره و سازمان اگر به جای هرگونه کارهایی که هیچ کمکی به اصلاح نمی‌کند بلکه جو بدبینی را ترویج می‌دهد، امر به معروف و نهی از منکر اجرا شود، قطعاً به اصلاح مشکلات اداری کشور کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی، مطالبه‌گری، آموزش و پاسخگویی برای همه کسانی که به موجب قانون اساسی دارای تکلیف و مسئولیت هستند، واجب است. مسئولان ما باید در برابر خداوند متعال، نسبت به اعمال‌شان پاسخگو باشند.

رئیس جمهور اظهار کرد: کشور ما، کشور انتخابات است و ما پس از انقلاب، تعداد زیادی انتخابات داشتیم ولی در تعجب هستم کسانی که دم از حقوق بشر می‌زنند، از نظامی در منطقه که تاکنون یک انتخابات نداشته حمایت می‌کنند ولی نسبت به کشور ما که تاکنون اندازه سال‌های پس از انقلاب مراجعه به آرای عمومی داشته، دشمنی می‌ورزند.

رئیس جمهور بیان کرد: بنده به عنوان رئیس‌جمهور مسئولیت اجرای قانون اساسی را بر عهده دارم و خود را مدافع حقوق همه مردم از ادیان و اقوام مختلف در کشورمان می‌دانم و معتقدم شکل گرفتن ایرانی قوی فقط در پرتو اجرای قانون اساسی خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه بهترین راه برای تحقق عدالت، اجرای قانون است، گفت: همه ما از هر کدام از احزاب و جریانات سیاسی، باید بر اجرای قانون توافق کنیم و قانون‌مداری یک اصل باشد. کارآمدی در گرو اجرای قانون، به ویژه قانون اساسی خواهد بود.

رئیس‌جمهور در پایان خاطرنشان کرد: بنده مصمم هستم در این دوره از مسئولیتم در اجرای قانون اساسی از هیچ تلاشی فروگذار نکنم؛ قطعاً هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم عزیزمان، کمک خوبی خواهد بود تا قانون اساسی تمام و کمال اجرا شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول