اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

برنامه جدید دولت برای مدیریت بازار محصولات کشاورزی/ تعرفه‌‌ صادرات تغییر می‌کند

وزارت جهاد کشاورزی برنامه جدیدی را در مدت 14 روز برای کنترل قیمت بازار محصولات کشاورزی اعمال می‌کند.

برنامه جدید دولت برای مدیریت بازار محصولات کشاورزی/ تعرفه‌‌ صادرات تغییر می‌کند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، دولت برنامه جدیدی را برای کنترل قیمت بازار در دو هفته آینده اعمال می‌کند تا قیمت بازار محصولات کشاورزی کنترل شود.

تمرکز این برنامه دولت بیشتر روی محصولات صیفی است که با ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا قیمت را برای تولید کننده و مصرف کننده بهینه کند.

معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده است که عوارض جدید صادرات روی دو محصول سیب زمینی و پیاز در کمتر از دو هفته آینده اعلام می‌شود.

قرار است عوارض صادراتی این محصولات لغو یا کاهش یابد با این هدف که صادرات به کشورهای دیگر افزایش یابد تا از انباشت تولید در بازار جلوگیری کرده و قیمت به نفع تولید کننده باشد.

به گفته شیراوند، معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی،‌ عوارض صادرات گوجه فرنگی هم حذف شده است.

وی در توضیح دلیل این کار می‌گوید: چون وارد زمان اوج برداشت گوجه فرنگی در جنوب کشور شده‌ایم و با حجم عظیمی از تولید مواجه هستیم و برای اینکه مازاد این محصول را به خوبی مدیریت کنیم و برای کشاورز صرفه اقتصادی داشته باشد عوارض صادراتی را به نیم درصد کاهش دادیم.

* بهمن امسال‌ تعرفه‌های جدید صادراتی‌ اعلام می‌شود

افزایش قیمت های صیفی در نگاه اول مغایر با طرح افزایش خود اتکایی محصولات اساسی است زیرا تولید کنندگان را برای ادامه کشت محصولات آب‌بر در سال‌های بعدی ترغیب می‌کند، به این دلیل وزارت جهاد اعلام کرده است این اقدام موقتی است و در بهمن امسال (دو ماه آینده) تعرفه‌های جدید صادراتی برای محصولاتی مانند گوجه فرنگی، خیار، پیاز، سیب زمینی و بادمجان و چند محصول دیگر اعلام می‌شود.

در واقع وزارت جهاد کشاورزی برنامه دارد تا دو ماه دیگر عوارض صادراتی دوباره افزایش یابد تا جذابیت کشت این محصولات که آب‌‌بر هستند کمتر شده و کشت‌ها به سمت محصولات اساسی که در راستای برنامه های خود کفایی و برنامه ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی است پیش رود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول