اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

امام‌جمعه رشت: مذاکره مشکل را حل نکرده، بلکه آمریکا به دنبال باج گرفتن است

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه مذاکره مشکل را حل نکرده؛ بلکه آمریکا دنبال باج گرفتن است، گفت: هیچ ایرانی حتی اگر موافق جمهوری اسلامی نباشد هرگز حاضر به باج دادن به زیاده خواهان نیست.

امام‌جمعه رشت: مذاکره مشکل را حل نکرده، بلکه آمریکا به دنبال باج گرفتن است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت آیت‌الله رسول فلاحتی در آیین عبادی و سیاسی نمازجمعه رشت در مصلی این شهر با اشاره به سالروز شهادت روحانی آزاده گیلانی میرزا کوچک خان جنگلی اظهار کرد: این مرد بزرگ و جوان علیه دو قدرت استعمارگر انگلیس و روس قیام کرد و با استقامت و مبارزه خود شاهکار تاریخی به‌جای گذاشت. 

وی با بیان اینکه میرزا کوچک خان جنگلی همچون نعمتی بود که بعد از دست دادنش قدر او گرفته شد، گفت: امسال کنگره بین‌المللی میرزا کوچک یادبود این مرد بزرگ ایرانی و روحانی آزاده خواه انجام شد اگرچه کنگره بدی نبود؛ اما جایگاه او والاتر است. 

امام‌جمعه رشت با گرامیداشت روز معلولیت گفت: با تبریک به این عزیزان، مسئولان به این قشر عزیز توجه ویژه داشته باشند و به مسائل و مطالبات آنان توجه ویژه داشته باشند.

فلاحتی با گرامیداشت فرارسیدن روز دانشجو افزود: دانشجو و دانشگاهی قشر برگزیده جامعه هستند اینها امید آینده کشور و پاره دل ملت هستند چرا که دانشجو یک روشنفکر مسلمان و متمدن است، بنابراین باید آگاهانه برخورد کرده، فرصت‌ها و تهدیدها را بشناسد. 

وی با بیان اینکه دشمنان ما نیز بر توانایی دانشجویان ایرانی مبنی بر رشد و تعالی ایران عزیز اذعان داشته و این موضوع آنان را برآشفته است، گفت: بدخواهان و دشمنان درصددند تا فضای دانشگاهی را وارد مباحثی غیر متعالی سوق دهد تا دانشگاه، راه پیشرفت خود را متوقف کند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به سالروز شهادت حضرت زهرا (س) به یک روایت، گفت: هر روز بعد از نماز صبح به رسول‌الله (ص) و دخت مکرم ایشان سلام بدهید چرا که فرشتگان سلام ما را به این بزرگواران می‌رساند. 

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با بسیجیان در پنجم آذر بیان کرد: بسیج، مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که بر گلدسته‌های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سَر داده‌اند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به اینکه برخی‌ها می‌گویند برای رفع اغتشاشات مشکل را باید با آمریکا حل کرده و صدای ملت باید شنیده شود، گفت: مشکل با نشستن و مذاکره‌کردن با آمریکایی‌ها اگر قرار بود حل شود که ایران بارها به تعهدات خود عمل کرده؛ اما آمریکایی‌ها همواره زیر تعهدات خود زده، پس

مذاکره مشکل را حل نکرده؛ بلکه آمریکا دنبال باج گرفتن است

فلاحتی با تأکید بر اینکه هیچ ایرانی حتی اگر موافق جمهوری اسلامی نباشد هرگز حاضر به باج دادن به زیاده خواهان نیست، خاطرنشان کرد: هیچ ایرانی باغیرتی به زیاده خواهان باج نداده و نخواهند داد، مشکل ما را با آمریکا یک چیز حل می‌کند؛ تنها باج دادن به آمریکا، آن‌هم نه یک‌بار؛ آمریکایی‌ها به یک‌بار باج قانع نیستند

وی خطاب به آنهایی که مانند کبک سرخود را در برف فروبرده‌اند و دنبال مذاکره هستند، افزود: مگر ما در دولت گذشته پای نیز مذاکره ننشستیم و پایبند تعهدات نبودیم؟! آن‌ها کدام تعهد خود را عملی کردند که این افراد چشم به آن‌ها دوخته‌اند؟ مگر نه این است که روزبه‌روز بر تحریم‌ها افزودند؟

خطیب جمعه رشت با خطاب به آنهایی که می‌گویند صدای ملت را بشنوند، گفت: صدای رعدآسای ملّت در سیزدهم آبان امسال بلند شد؛ شما باید صدای ملّت را بشنوید، مگر از تشییع جنازه‌ شهید سلیمانی چقدر گذشته، آن جمعیّت عظیم صدای ملّت ایران بود، آن تشییع جنازه ده‌میلیونی یا شاید به یک معنا بیش از ده‌میلیونی صدای ملّت ایران بود. 

وی با بیان اینکه امروز تشییع جنازه شهدا صدای ملّت ایران است، افزود: در مراسم تشییع خیل جمعیّت مردم راه می‌افتند علیه تروریست، علیه اغتشاش‌گر شعار می‌دهند، صدای ملّت این است شما چرا صدای ملّت را نمی‌شنوید؟

وی خطاب به دستگاه‌های نظارتی گفت: بازار را نظارت کنید صدها قلم جنس شب و روز در حال افزایش قیمت هستند و دلالان با ناجوانمردی در حال برهم‌زدن ثبات اقتصادی است؛ لذا دستگاه‌های نظارتی باید به‌سرعت و پی‌درپی نظارت کنند تا مردم بیش از این آزار نبینند. 

خطیب جمعه رشت با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و تأکید بر اینکه آب باید مدیریت شود گفت: نباید کشاورزان متحمل مشکل شده و افزایش قیمت‌ها در روند کشت نباید کشاورزان را دچار آسیب کند

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول