اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

جام جهانی 2022| از غول‌کُشی ژاپن تا حذف خفت‌بار تیم دوم دنیا/ فاجعه دوباره آلمان و غرش شیرهای اطلس

تیم ملی ژاپن شگفتی بزرگ جام را به نام خود زد و باعث حذف آلمان شد.

جام جهانی 2022| از غول‌کُشی ژاپن تا حذف خفت‌بار تیم دوم دنیا/ فاجعه دوباره آلمان و غرش شیرهای اطلس

به گزارش خبرگزاری فارس، در روز دوازدهم جام جهانی 2022 قطر، شگفتی بزرگ رقم خورد و آلمان با شاهکار ژاپن از صعود به ‌مرحله حذفی بازماند. سامورایی‌ها هم آلمان و هم اسپانیا را شکست دادند تا مقتدرانه با قرار گرفتن در صدر جدول به جمع 16 تیم پایانی راه یابد.

بلژیک نیز که در رده بندی فیفا در جایگاه دوم قرار داشت، مقابل کرواسی نتوانست به برتری دست یابد تا یکی دیگر از قدرت‌های حذف شده جام در مرحله گروهی نام گیرد.

در زیر می خواهیم به بررسی بازی‌های انجام شده در روز دوازدهم جام جهانی بپردازیم.

*بلژیک - کرواسی؛ پایان تلخ نسلی طلایی!

نسل طلایی شیاطین سرخ به هیچ چیزی نرسید. تیمی که به عنوان مدعی قهرمانی وارد قطر شده بود، خیلی زود نشان داد که با سن بالای بازیکنانش نمی تواند به مراحل پایانی راه یابد. این موضوع حتی به داخل رختکن هم کشیده شد و بلژیکی‌ها علاوه بر اینکه در داخل زمین حرفی برای گفتن نداشتند، اتحاد خودشان را نیز از دست دادند تا در بازی پایانی نیز مقابل کرواسی نیز تسلیم شوند.

بلژیک البته در دیدار مقابل کرواسی در نیمه دوم نمایش خوبی داشت و مخصوصاً دی بروینه توانست موقعیت های زیادی را خلق کند که با فرصت سوزی عجیب لوکاکو همه آنها از دست رفت. 

ستاره گلزن بلژیک، 4 فرصت عالی را از نزدیک دروازه از دست داد تا شیاطین سرخ خیلی زود چمدان بازگشت به خانه را ببندند. این بازیکن پس از بازی نیز بسیار عصبانی شد و با مشت، شیشه جایگاه نیمکت ها را شکست. 

از طرف دیگر کرواسی نیز توانست راهی مرحله بعدی شود تا با ژاپن، شگفتی ساز جام جهانی دیدار کند.

*مراکش - کانادا؛ اوج اتحاد در جمع شیرهای اطلس

شیرهای اطلس در این جام فوق العاده ظاهر شدند و توانستند اتحاد خودشان را به خوبی به همه نشان دهند. تیمی که با هدایت خلیلهودزیچ تکه پاره شد با آمدن رکراکی جانی تازه گرفت و با ستاره هایی مثل حکیم زیاش، اشرف حکیمی و یوسف النصیری نمایشی عالی ارائه کرد.

در همان دقایق ابتدایی مراکش، نسخه کانادا را پیچید و توانست 2 گل به ثمر رساند ولی نماینده آمریکا با اینکه از جام کنار رفته بود تسلیم نشد و حملاتی فوق العاده به ثبت رساند. در نیمه دوم کاملاً کانادا بازی را در دست گرفته بود و حملات خود را تقویت کرد و مراکش تنها به دفاع کردن می پرداخت تا اینکه بازی با نتیجه 2 بر یک به پایان رسید و مراکش توانست به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی شود.

*اسپانیا - ژاپن؛ این سامورایی‌های جذاب!

شگفتی بزرگ در گروه مرگ با ژاپن به اوج خودش رسید. کمتر کسی فکر می‌کرد که سامورایی‌ها هم بتواند آلمان را شکست دهد و هم اسپانیایی که به کاستاریکا در وهله اول 7 گل زده بود را شکست دهد. 

نیمه دوم ژاپن مقابل اسپانیا یک شاهکار تمام عیار بود. تیمی که با ارائه بازی هجومی توانست بزرگترین قدرت‌های فوتبال و قهرمان‌های گذشته جام جهانی را به زانو درآورد و حالا برای رویاپردازی دیگر به مصاف مراکش برود.

البته ژاپن در جام جهانی 2018 روسیه نیز مقابل بلژیک نمایشی حیرت انگیز از خود نشان داد و در ثانیه‌های پایانی مقابل شیاطین سرخ تن به شکست داد. این تیم با بازیکنانی مثل ریتسو دوان، آسانو، میتوما و دایچی کامادا می خواهد به جمع 8 تیم پایانی نیز راه یابد و به داستان پردازی خود ادامه دهد.

*آلمان - کاستاریکا ؛ مانشافت با فلیک هم به جایی نرسید!

وقتی آلمان مقابل اسپانیا 6 گل خورد، همه از رفتن یواخیم لو گفتند. این تیم البته به سرمربی گذشته خود اطمینان کرد تا در یورو 2020 مقابل اسپانیا شکست خورد و از جام خداحافظی کند. آنها به هانسی فلیک اطمینان کردند و مدعی شدند با سرمربی موفق بایرن مونیخ می توانند به روزهای خوب خود بازگردند ولی این اتفاق رخ نیفتاد.

البته این ژاپن بود که به رویای آلمانی ها پایان داد. مانشافت در بازی مقابل کاستاریکا تمام تلاش خود را کرد ولی تفاضل گل بالای اسپانیا چیزی نبود که آنها منتظرش بودند و نمی توانستد به این سادگی ها به تفاضل گل آنها دست یابند. 

آلمان با یک برد مقابل کاستاریکا، تساوی مقابل اسپانیا و شکست مقابل ژاپن برای دومین بار متوالی از مرحله گروهی جام جهانی صعود نکرد تا مسئولان آلمان به فکری دیگر برای احیای تیم پرافتخار دنیا بیفتند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول