اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

لایحه جامع انتخابات از سوی وزارت کشور تقدیم دولت شد

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور از تقدیم لایحه جامع انتخابات از سوی وزارت کشور به دولت خبر داد و گفت: ملاک اصلی در تدوین این لایحه، اعمال ۱۸ بند سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

لایحه جامع انتخابات از سوی وزارت کشور تقدیم دولت شد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محسن اسلامی در آیین افتتاحیه سالن شهید سلیمانی ستاد انتخابات کشور که با حضور محمدرضا غلامرضا معاون سیاسی وزیر کشور و مدیران ارشد انتخابات استان خراسان شمالی برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی گفت: با هدف زمینه‌سازی برای برگزاری انتخابات باشکوه در سال آینده، به صورت هفتگی نشست‌های تخصصی استانی تشکیل می‌شود.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور با بیان اینکه در نشست امروز شرایط و امکانات فنی و زیرساختی استان خراسان شمالی مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: با توجه به بازه زمانی باقی مانده به برگزاری انتخابات، ضرورت دارد به صورت جدی تقویت امکانات زیرساختی و پشتیبانی استان‌های کشور پیگیری شود.

اسلامی یادآور شد: در این نشست‌ها از نزدیک مطالبات، خواسته‌ها و نیازهای فنی و نیروی انسانی استان در امر برگزاری انتخابات بررسی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون نشست‌های تقویت برگزاری انتخابات ۱۲ استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، همدان، قم، خراسان رضوی و خراسان جنوبی تشکیل شده است.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مقوله اهمیت انتخابات در منظومه فکری و گفتمانی نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: انتخابات بستری مطمئن برای تحقق مردمسالاری دینی است و وظیفه همه ما به عنوان مجریان این امر خطیر، فراهم‌سازی هر چه قوی‌تر و با شکوه‌تر انتخابات و حضور آحاد جامعه در آن است.

اسلامی افزود: برنامه‌ریزی وزارت کشور در موضوع انتخابات، ارتقای مشارکت مردم است و در این خصوص باید از همه ظرفیت‌ها برای تحقق این امر مهم بهره گیریم.

وی با اشاره به تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته در مجموعه وزارت کشور برای برگزای انتخاباتی سالم، منظم و قانونمدار در کشور، گفت: لایحه جامع انتخابات با امضای مقام عالی وزارت تقدیم معاون اول ریاست‌جمهوری شده است و انتظار می‌رود با تأیید نهایی این لایحه در هیأت دولت و مجلس شورای اسلامی بتوانیم برنامه‌ریزی‌های لازم را برای برگزاری انتخابات صورت دهیم.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور تصریح کرد: ملاک اصلی در تدوین این لایحه، اعمال ۱۸ بند سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصوب شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول