اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

دورخیز آمریکا برای نفت 70 دلاری

مشاور کاخ سفید در حوزه انرژی می‌گوید که ریاست جمهوری آمریکا به دنبال پر کردن ذخایر نفت استراتژیک این کشور با نفت بشکه‌ای 70 دلار است.

دورخیز آمریکا برای نفت 70 دلاری

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از آموس هوچستین، مشاور کاخ سفید در حوزه انرژی می‌گوید که کاخ سفید می‌خواهد ذخایر نفت استراتژیک آمریکا را با نفت بشکه‌ای 70 دلار پر کند. در اواسط ماه اکتبر، سندی از سوی کاخ سفید منتشر شد که نشان می‌داد دولت آمریکا به دنبال پر کردن ذخایر نفت استراتژیک این کشور با نفت در محدوده قیمتی 67 تا 72 دلار در هر بشکه است.

به دستور رئیس‌جمهور آمریکا طی ماه‌های گذشته و با هدف پایین آوردن قیمت نفت در بازار جهانی، 180 میلیون بشکه از این ذخایر برداشت شده است.

بر اساس سند کاخ سفید، دولت آمریکا، روی خرید نفت با قیمت پایین‌‌آمده ناشی از افزایش تولید نفت داخل این کشور حساب کرده است. از زمان انتشار این سند تاکنون 15 سکوی حفاری نفت در آمریکا نصب شده است.

به نظر می‌رسد دولت آمریکا در حال اجرای این سند است و گفته‌های هوچستین نشان می‌دهد که زمانی خرید نفت از سوی آمریکا آغاز خواهد شد که قیمت بشکه‌ای 70 دلار یا کمتر باشد.

طی ماه گذشته قیمت نفت در سایه تصمیم اوپک پلاس برای کاهش عرضه، برنامه اتحادیه اروپا برای تحریم نفت روسیه، قرنطینه‌های کرونایی در چین و کاهش تولید نفت در مرکز آمریکا شاهد نوسانات زیادی بوده است.

حجم ذخایر نفت استراتژیک آمریکا طی سال جاری 204 میلیون بشکه کاهش یافته و به 389 میلیون بشکه رسیده است که کمترین سطح از سال 1984 تاکنون برآورد می‌شود.

کاخ سفید در ماه اکتبر اعلام کرده بود که پالایش و پر کردن ذخایر نفت استراتژیک آمریکا با نفت 70 دلاری قیمت خوبی برای شرکت‌ها و مالیات‌دهندگان است و برای امنیت ملی این کشور بسیار ضروری است.

پایان پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول