اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

غربی‌ها مردم را ابزار دستیابی به اهداف شوم خود می‌دانند/ دشمنان با افتخار از تجزیه ایران سخن می‌گویند

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه جوامع غربی و استکباری مردم را طعمه و ابزاری برای رسیدن به اهداف شوم خود در نظر می‌گیرند، گفت: دشمنان در جریان اغتشاشات اخیر با افتخار به تجزیه ایران اشاره می‌کنند.

غربی‌ها مردم را ابزار دستیابی به اهداف شوم خود می‌دانند/ دشمنان با افتخار از تجزیه ایران سخن می‌گویند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سردار حمید دامغانی، فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در جمع بسیجیان پایگاه سکینه (س) سمنان در محله سرداران شهید ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تبریک میلاد حضرت زینب (س) اظهار کرد: فرمان تشکیل بسیج مستضعفین در پنجم آذرماه سال 1358 از سوی امام خمینی (ره) یکی از اتفاقات بسیار خوبی بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران رقم خورد.

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) تشکیل بسیج را از الطاف الهی بر ملت ایران عنوان کردند و رهبر معظم انقلاب نیز آن را معجزه الهی خواندند که بر قلب و روح حضرت امام راحل الهام شده بود.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان بیان کرد: امام راحل به نقش مردم در حکومت دینی و جامعه اسلامی اعتقاد قلبی داشتند، به همین دلیل بود که نهاد و شجره طیبه بسیج را تشکیل دادند.

دامغانی گفت: این رویکرد و دیدگاه برخلاف دیدگاه جوامع غربی و استکباری است که مردم را طعمه و ابزاری برای رسیدن به اهداف شوم خود در نظر می‌گیرند.

وی بسیج را مظهر قدرت و نماد کارآمدی نظام و زنده ‌بودن انقلاب و ملت ایران عنوان کرد و افزود: بسیج در هر عرصه‌ای وارد شود، مایه پویایی و نشاط با استفاده از ظرفیت مردم است و باید گفت بسیج در طول 43 سالی که از عمر پربرکت انقلاب می‌گذرد، نقش خود را به بهترین شکل ممکن ایفا کرده است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان ادامه داد: بسیج در عرصه‌ها و حوزه‌های مختلف از سیل، زلزله، کرونا و دیگر عرصه‌ها همواره پیشتاز و پیشگام در خدمت‌رسانی به مردم بوده و در تمامی این عرصه‌ها عملکردی موفق داشته است.

دامغانی با اشاره به حضور به‌هنگام مجموعه بسیج استان سمنان در بروز وقایع طبیعی چه داخل استان و چه خارج استان گفت: بسیجیان این استان هنگام وقوع سیل در پل‌دختر و روستای چم‌مهر به‌خوبی وارد میدان شدند و در کمترین بازه زمانی و به بهترین وجه ممکن به مردم این منطقه از کشور خدمت‌رسانی کردند.

وی اضافه کرد: در سیل جنوب دامغان بسیجیان و گروه‌های جهادی استان سمنان شبانه در این منطقه حضور یافتند و ظرف چند ساعت تا صبح خانه‌های مردم را از گل و لای پاکسازی کردند و وقتی مسؤولان صبح در این منطقه سیل‌زده حضور یافتند، این عزم و همت گروه‌های جهادی و بسیجی را تحسین کردند و اینها نمونه‌هایی از قدرت بسیج و مردم است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به تهدیدات و فتنه‌انگیزی‌های دشمنان در طول سالیان متمادی گفت: دشمنان با جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی مشکل ندارند؛ آنها با تمدن، تاریخ و فرهنگ این کشور و ملت مشکل دارند؛ چراکه فرهنگ ایرانی اسلامی یعنی زیر بار ظلم نرفتن و این دشمنان با اینها مشکل دارند.

دامغانی تصریح کرد: غیرت مردان و حیا و عفت زنان این کشور در طول تاریخ مثال‌زدنی است و اینها جزئی از فرهنگ ایرانی اسلامی و ملی این ملت سرافراز است.

وی بیان کرد: دشمنان خارجی همواره یک جریان داخلی همسو با خود داشته‌اند؛ این جریان داخلی در اقلیت بوده و تلاش می‌کردند که نگاه اقلیتی خود را به اکثریت مردم تعمیم دهند و تا امروز نیز این رویه ادامه پیدا کرده است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان ادامه داد: بغض و کینه دشمنان روزی در مسجد گوهرشاد مشهد و کشتار مردم و زمانی با به قتل رساندن امیرکبیر و زمانی با به قتل رساندن مدرس و شیخ فضل‌الله‌ها و امروز نیز با فحاشی کردن و خشونت در فضای مجازی و با به شهادت رساندن وحشیانه بسیجیانی همچون آرمان علی وردی‌ها نمایان می‌شود.

دامغانی تأکید کرد: در یک کلام باید گفت مشکل این افراد با ایران است و جریان غرب‌زده داخلی تلاش می‌کنند، هویت ایرانی و اسلامی این مردم را از بین ببرند و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

وی با اشاره به افسردگی و سرخوردگی دشمنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: ما با دشمنانی مواجه هستیم که هیچ عقیده مخالف خود را نمی‌پذیرند و وحشی‌گری آنها را در اغتشاشات اخیر در کشور به چشم دیدیم؛ ماهیت و خوی اینها وحشی‌گری و برگرفته از خوی استکباری است که تمدنشان بر پایه کشتار و قتل شکل گرفته و با این همه دم از آزادی و حقوق بشر می‌زنند.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به جنگ تمام‌عیاری که دشمنان داخلی و خارجی در طول یکی دو ماه گذشته به راه انداخته‌اند، اظهار کرد: دشمنان با دین و مذهب ما مشکل دارند و در جریان اغتشاشات و وقایع اخیر جسورانه سخن از پایان ایران جغرافیایی زدند و عملاً با افتخار به تجزیه ایران اشاره می‌کنند و بنابراین باید گفت آنها به دنبال از بین بردن نظام و انقلاب نیستند؛ بلکه به دنبال نابودی ایران هستند.

دامغانی با اشاره به‌دروغ پردازی‌های دشمنان خاطرنشان کرد: امروز کشور در قله پیشرفت و تکنولوژی قرار دارد و رمز موفقیت در مسیر پیش رو تنها بصیرت و دشمن‌شناسی است.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول