اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

قالیباف: همکاری دوجانبه ایران و عراق می‌تواند امنیت منطقه را فراهم کند

رئیس مجلس گفت: همکاری دوجانبه دو کشور ایران و عراق می‌تواند علاوه بر رونق اقتصادی، امنیت منطقه را فراهم کند.

قالیباف: همکاری دوجانبه ایران و عراق می‌تواند امنیت منطقه را فراهم کند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف امروز(سه‌شنبه، ۸ آذر ۱۴۰۱) در دیدار «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه ایران و عراق دو کشور بسیار برجسته و منحصربه فرد در سطح منطقه هستند، گفت: بدون شک دو کشور می‌توانند بین کشور‌های عربی و اسلامی، ارتباط عمیق و وسیعی را با همکاری برقرار کنند، البته رژیم صهیونیستی و آمریکا مخالف این همکاری دوجانبه میان ایران و عراق هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: معتقدم دولت جدید عراق با ریاست جنابعالی و پارلمان جدید کشور شما با دولت و پارلمان ایران باید تلاش کنند روابط دوجانبه خود را در سطح منطقه به سرعت گسترش دهند تا بتوانند اثرگذاری بیشتری داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات نخست‌وزیر عراق، مطرح کرد: اینکه اشاره کردید هرگز اجازه نخواهید داد گروه‌های تروریستی از خاک عراق به ایران تعرضی داشته باشند، مطالبه اصولی جمهوری اسلامی ایران است و جای قدردانی دارد. در حوادث اخیر ایران، رژیم صهیونیستی و آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی به طور مستقیم دخالت می‌کنند، چرا که در رسیدن به اهداف خود در ایران ناکام مانده‌اند و امروز از راه‌های دیگری برای رسیدن به اهداف خود وارد شده‌اند، البته متوجه خواهند شد از این مسیر‌ها نیز به جایی نخواهند رسید و ان‌شالله همکاری دوجانبه دو کشور ایران و عراق می‌تواند علاوه بر رونق اقتصادی، امنیت منطقه را فراهم کند و کشور‌های مخل امنیت منطقه به شکست کامل برسند.

در این دیدار «محمد شیاع السودانی»، نخست‌وزیر عراق با ابراز خرسندی از تحکیم روابط بین ایران و عراق، گفت: جنگ علیه داعش جلوه‌ای از برادری و همگرایی بود که شاهد حضور مستشاران ایرانی در کنار برادران عراقی خودشان بودیم که با هم در میدان رزم علیه تروریسم حاضر بودند و می‌توان گفت؛ تصویر شهادت دو فرمانده پیروز، بهترین نماد برای بیان این برادری و همکاری است.

نخست‌وزیر عراق با مغتنم شمردن حضور خود در مجلس شورای اسلامی افزود: از طرف دولت و ملت عراق از دولت و ملت ایران به جهت تمام حمایت‌هایی که از سال ۲۰۰۳ در مورد عراق داشته‌اند که آخرین جلوه آن رویارویی با گروه تروریستی داعش بود، تشکر و قدردانی می‌کنم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول