اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

برگزاری مانور سراسری زلزله با حضور 4200 دانش‌آموز در مدارس یزد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد با اشاره به آموزش امداد و نجات در قالب طرح دادرس برای دانش آموزان گفت: مانور سراسری زلزله و ایمنی با مشارکت 108 کانون دانش‌آموزی هلال احمر و 4200 نفر از اعضا این کانونها، برگزار شد.

برگزاری مانور سراسری زلزله با حضور 4200 دانش‌آموز در مدارس یزد

محسن حرازی‌زاده یزدی مدیرعامل هلال احمر یزد در حاشیه برگزاری بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در گفت‌وگو با فارس،‌ اظهار کرد: این مانور سراسری امسال با شعار «مدرسه ایمن جامعه تاب‌آور» به صورت همزمان در مدارس سراسر کشور برگزار شده است.

وی افزود: حفظ آمادگی و خونسردی در هنگام وقوع زلزله ضروری است؛ گاهی در برخی از حوادث خصوصاً زلزله اتفاقی برای سازه‌ها و بناهای ساختمانی نمی‌افتد ولی افراد به دلیل جاگیری غلط و التهاب دچار آسیب می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان اینکه بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با مشارکت 108 کانون دانش‌آموزی هلال احمر و بیش از 4200 نفر از اعضا این کانونها، برگزار شده است، گفت: دانش‌آموزان با مشارکت اعضا کانون دانش‌آموزی هلال احمر از عوامل اصلی در اجرای مانور سراسری زلزله بودند و با توجه به آموزش‌های داده شده، سه مرحله‌ پناهگیری، خروج ایمن و کمک‌های اولیه‌ پس از حادثه را تمرین و اجرا کردند.

حرازی زاده در تشریح اقدامات جمعیت هلال احمر در یک سال گذشته تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که ما در یک سال اخیر به صورت جدی آن را دنبال کردیم؛ آموزش افراد جامعه خصوصاً دانش آموزان و دانشجویان است که در قالب طرح آموزشی دادرس یک و دادرس دو ارائه می‌شود. 

وی با بیان اینکه آموزش‌های امداد و نجات به صورت دائمی ادامه خواهد یافت، گفت: در زلزله‌های بم یا سرپل ذهاب به وضوح دیدیم که اگر آموزش‌ها به درستی به مردم داده می‌شد تا چه میزان از بروز آسیب جلوگیری می‌شد.

پایان پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول