اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

آغاز برداشت محصول کینوا در بافق/ پیش بینی برداشت ۱۰ تن محصول

معاون فنی جهاد کشاورزی بافق از آغاز برداشت کینوا در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۰ تن از این محصول در شهرستان برداشت شود.

آغاز برداشت محصول کینوا در بافق/ پیش بینی برداشت ۱۰ تن محصول

حسن درندی، معاون فنی جهاد کشاورزی بافق، در گفت و گو با خبرنگار فارس از این شهرستان، اظهار کرد: بیش از پنج هکتار از اراضی شهرستان به کشت کینوا اختصاص دارد و افزون بر ۲۰ نفر بهره بردار در این حوزه فعالیت دارند.

وی افزود: این گیاه بومی کشور‌های آمریکای جنوبی است وچند سالی است وارد ایران شده و می‌تواند به عنوان جایگزین گیاهان پرآبخواه، در اراضی که وضعیت مناسبی از نظر شوری آب و خاک ندارند، کشت شود.

معاون جهاد کشاورزی بافق تصریح کرد: کینوا به علت درصد بالای پروتئینِ دانه به عنوان خاویار گیاهی، در صنایع تولید بیسکویت، آرد غذای کودک و همچنین به عنوان شبه غله به مصرف می‌رسد.

درندی تصریح کرد: با هدف اصلاح الگوی کشت و باتوجه به اینکه اراضی شهرستان، شور وکم آب است، اقدام به توسعه کشت کینوا در شهرستان شده است.
مسئول بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی بافق هم  با بیان اینکه  کینوا بدون گلوتن است و زمانی که پخته شود، ترکیب آن بسیار شبیه به گندم یا برنج می‌شود، به خبرنگار ما گفت: این گیاه یکی از بهترین منابع پروتئین به شمار می‌رود که تمام ۹ اسید آمینه‌‌های ضروری را دارد.

فضه خلیلی افزود: علاوه بر این، حاوی مقدار خوبی فیبر و مواد معدنی است و در انواع مختلف وجود دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به آرد کینوا، کینوا‌ی سیاه، کینوای سفید و کینوای قرمز اشاره کرد که در ایران از کینوا سفید استفاده می شود. 

به گفته این مسئول دوره کشت گیاه کینوا 5 ماهه است و  ابتدای بهار کشت و مهرماه برداشت می شود و همچنین از برگ کینوا به عنوان سبزی و پخته آن نیز مورد استفاده قرار می گیرد.                                                                                                                                                                                             

پایان پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول