اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

خانه تکانی در وزارت کشور عراق

وزارت کشور عراق از تغییر شماری از مقامات و مدیران ارشد این وزارتخانه از جمله سرپرست سازمان اطلاعات و تحقیقات فدرال خبر داد.

خانه تکانی در وزارت کشور عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت کشور عراق در سطوح بالای این وزارتخانه تغییراتی اعمال کرد.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) به نقل از یک منبع آگاه بلندپایه امنیتی، امروز (سه‌شنبه، ۲۹ نوامبر)، گزارش داد که وزیر کشور دستور تغییر برخی مدیران ارشد زیرمجموعه این وزارتخانه را صادر کرده است.

بنا بر این گزارش، این دستور شامل تغییر سرلشکر «احمد ابورغیف» سرپرست سازمان اطلاعات و تحقیقات فدرال، سرلشکر «عماد محمد الدلیمی» معاون وزیر در امور پلیس، سرلشکر«حمید الحسینی» فرمانده گارد مرزی، همچنین اداره مبارزه با مواد مخدر، اداره پلیس انرژی و دو تن از فرماندهان پلیس فدرال می‌شود.

بر اساس بیانیه وزارت کشور عراق که نسخه‌ای از آن در واع منتشر شد، این تغییرات در چارچوب برنامه نخست‌وزیربه عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح و رویکرد وزیر کشور و  با توجه به ضرورت پیشبرد واقعیت نهاد امنیتی و پاسخ به الزامات توسعه عملکرد و ارتقای سطح آمادگی و دمیدن خون تازه‌ای به پیکره این وزارتخانه، صورت می‌گیرد.

وبگاه «السومریه» به نقل از یک منبع آگاه نوشت که در پی برکناری سرلشکر احمد ابورغیف، سرتیپ «ماهر نجم» به عنوان سرپرست جدید سازمان اطلاعات و تحقیقات فدرال تعیین شد و سرتیپ «وجدی العیدانی» به عنوان فرمانده لشکر چهارم در پلیس فدرال، سرتیپ «نبیل الجمیلی» به عنوان فرمانده لشکر یک در پلیس فدرال و سرتیپ «حمید مجید حمید» به عنوان رئیس اداره مبارزه با جرایم سازمان یافته منصوب شدند.

بنا بر این گزارش، سرتیپ «محمد سکر» به عنوان فرمانده نیروهای گارد مرزی و سرتیپ «عادل الخالدی» به عنوان معاون وزیر در امور پلیس منصوب شدند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول