اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

در جلسه نمایندگان استان اصفهان با وزیر نیرو چه گذشت؟

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال دیداری که تعدادی از مردم اصفهان به نمایندگی از مردم استان با مقام معظم رهبری به مناسبت ۲۵ آبان‌ماه داشتند و یکی از مطالبات امام جمعه اصفهان و فرمایشات رهبر معظم انقلاب نسبت به مسأله آب استان اصفهان روز گذشته ۱۴ نفر از نمایندگان استان اصفهان در مجلس جلسه‌ای با وزیر نیرو داشتیم.

در جلسه نمایندگان استان اصفهان با وزیر نیرو چه گذشت؟

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون جلسه تعدادی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با وزیر نیرو اظهار داشت: به دنبال دیداری که تعدادی از مردم اصفهان به نمایندگی از مردم استان با مقام معظم رهبری به مناسبت ۲۵ آبان‌ماه داشتند و یکی از مطالبات امام جمعه اصفهان و فرمایشات رهبر معظم انقلاب نسبت به مسأله آب استان اصفهان روز گذشته ۱۴ نفر از نمایندگان استان اصفهان در مجلس جلسه‌ای با وزیر نیرو داشتیم.

وی دلیل جلسه مشترک با مسوولان وزارت نیرو را سرعت بخشیدن به روند حل مشکلات آب استان دانست و افزود: اصلی‌ترین بحث هم تامین آب شرب و کشاورزی برای استان بود که ابتدای جلسه وزارت نیرو گزارشی از اقدامات انجام شده درخصوص مطالعات نیازمندی‌های استان ارائه کرد.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: بعد از ارائه وزارت نیرو، ۶ محور درخصوص مدیریت تقاضا و مصرف آب شامل اصلاح الگوی کشت و آبیاری، ساماندهی باشگاه‌های پمپاژ و نصب کنتورهای هوشمند و انسداد چاه‌های غیرمجاز و جایگزینی مصارف پساب به جای آب شرب و زیرزمینی و مسائل اجتماعی و معیشت جایگزین و... مطرح شد.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: در مدیریت تامین نیز بحث تأمین آب از دریا و طرح‌های تأمین و انتقال آب و استفاده از پساب و تکمیل کوهرنگ سه و تحویل آب به صورت لوله‌ای به کشاورزان مناطقی از استان محورهای مبامث مطرح شده بود.

وی ادامه داد: پس از آن نمایندگان مجلس همگی پیرامون تأمین آب استان صحبت کردند و معاون عمرانی استاندار اعلام آمادگی کرد که به طور کامل می‌توانیم مباحث مربوط به تأمین آب در استان و مدیریت مصارف و... را انجام دهیم.

حاجی دلیگانی عنوان کرد: جمع‌بندی توسط وزیر نیرو صورت گرفت که درخصوص طرح جامعی که برای آب استان تهیه شده است، بنا است توسط رئیس حوضه آبریز زاینده‌رود با همه تشکل‌ها، ذی‌نفعان، مجموعه‌ها، شهرستان‌ها و... گفت‌وگو شود تا اصلاحات لازم صورت گیرد.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بحث توزیع آب براساس عدالت، سهم ۲۷۰ میلیون متر مکعبی محیط زیست، شیوه‌های جدید در تامین آب و میزان صرفه‌جویی‌هایی که می‌تواند صورت بگیرد نیز در جلسه مطرح شد.

وی اظهار کرد: تلاش می‌شود که همه این مسائل هم در برنامه هفتم توسعه که در حال تدوین است و هم در لایحه بودجه ۱۴۰۲ لحاظ شود، در مجموع برنامه مثبتی بود که اگر صحبت‌ها عملیاتی شود قدمی رو به جلو خواهد بود.

حاجی دلیگانی بیان داشت: در جلسه درخواست کردیم که وزارت همانند اتمام پروژه غدیر در خوزستان ظرف ۶ ماه با تأمین هزینه مناسب، پروژه آبرسانی همدان، کار جهادی در تأمین آب برای هم‌وطنان در شهرکرد، در اصفهان نیز با همان روحیه جهادی مشکل آب شرب و کشاورزی را با رعایت الگوی مصرف حل کنند.

پایان پیام/۶۳۱۱۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول