اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

توزیع 300 نفر نیروی فوق تخصصی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت در این دوره موفق شد بیش از 300 نفر از نیروهای فوق تخصصی را در اقصی نقاط کشور و دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع کند.

توزیع 300 نفر نیروی فوق تخصصی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، سعید چنگیزی آشتیانی رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت از توزیع بیش از 300 نفر نیروهای فوق تخصص در سطح کشور خبرداد و گفت: وزارت بهداشت در این دوره موفق شد بیش از 300 نفر از نیروهای فوق تخصصی را در اقصی نقاط کشور و دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع کند. 

وی افزود: سیاستی که در این دوره گذاشته شد این بود که توزیع نیروهای فوق تخصصی در 25 رشته با تأکید بر مناطق محیطی و هدفمند به ویژه در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های کم برخوردار کشور انجام شود. 

رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: ما مکاتبات متعددی را با دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور از شهریورماه انجادم دادیم و از آن‌ها خواستیم با توجه به محدودیتی که در تعداد نیروهای فوق تخصصی وجود دارد موجودی و وضعیت نیروهای فوق تخصصی خود را به ما اعلام کنند. 

چنگیزی آشتیانی در ادامه گفت: ما اطلاعات را از دانشگاه‌ها دریافت و تحلیل کردیم و بعد از امتحان برد فوق تخصصی طی دو روز آن‌ها را توزیع کردیم و امیدواریم که با توزیع نیروهای فوق تخصصی روند اجرای برنامه‌های نظام سلامت، کیفی تر شود و شاهد رضایتمندی بیشتر مردم در اقصی نقاط کشور باشیم. 

وی از پیگیری روند حفظ و نگهداشت نیروهای فوق تخصصی در کشور و ایجاد انگیزه و جذابیت حرفه‌ای مناسب برای آنها خبرداد و افزود: ما از دانشگاه‌ها خواستیم که شرایط مناسبی را برای حفظ و نگهداشت این نیروها فراهم کنند تا خدمات پزشکی به صورت مستمر و بهینه به مردم ارائه شود. 

رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت همچنین از مراکز قانون گذاری و سیاست گذاری نیز تقاضا کرد که با برنامه ریزی‌های بلندمدت به توسعه ماندگار و عدم جابجایی نیروهای فوق تخصص کشورمان کمک کنند. 

چنگیزی آشتیانی همچنین عنوان کرد: ما در آینده نزدیک 100 نفر از نیروهای رتبه برتر آزمون‌های تخصصی را در دانشگاه‌های محیطی توزیع خواهیم کرد و هدف هم این است که روند ارائه خدمات نظام سلامت هر چه بهتر در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول