اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

نجات محکوم به اعدام از پای چوبه دار

رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: با تلاش اعضای شعبه 35 شورای حل اختلاف اراک یک محکوم به قصاص به زندگی بازگشت.

نجات محکوم به اعدام از پای چوبه دار

حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: محکوم علیه م.ح که طی درگیری با فردی در مهر ماه سال 1397 وی را به قتل رسانده و با رأی صادره توسط شعبه یک کیفری یک استان مرکزی محکوم به قصاص نفس گردید، با تلاش‌های مستمر و بی‌وقفه رئیس و اعضای شعبه ۳۵ شورای حل اختلاف مستقر در زندان مرکزی اراک طی جلسه‌ای با حضور اولیای دم مقتول سرانجام برای رضای خدا از قصاص نفس قاتل گذشت کرده و رضایت قطعی و کامل آنان اخذ شد. 

وی با اشاره به ارزش و فضیلت بخشش و گذشت، بیان داشت: از جمله خصایل کریمانه که شخصیت انسانی را به مکارم اخلاقی نزدیک می‌کند و اوج اخلاق‌مداری شخص را به نمایش می‌گذارد، عفو و گذشت از گناه، خطاها و لغزش‌های دیگری و خودداری از مجازات و تنبیه اوست.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: کسانی می‌توانند به این ویژگی مهم دست یابند که دارای اراده‌ای پولادین باشند به گونه‌ای که هیجانات، آنان را به تصمیم‌گیری وادار نمی‌سازد، بلکه بر اساس منطق الهی با دیگران تعامل می‌کنند .

بر اساس حکم دادگاه محکوم علیه از بابت جنبه عمومی جرم قتل عمد به ۸ سال حبس محکوم گردیده که در حال گذراندن محکومیت خود می‌باشد.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول