اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تلاش در جهت رفع موانع ارتباط دو کشور

سفیر آفریقای جنوبی در ایران با بیان اینکه تحریم ها موجب ایجاد موانع برای توسعه تبادلات با ایران شده است گفت: ۲۳ تفاهمنامه بین ایران و آفریقای جنوبی وجود دارد و این تفاهمنامه ها در کمیسیون مشترکی که قرار است طی سال آینده برگزار شود، بررسی می‌شود تا موانع موجود برسرراه عملیاتی شدن و موانع ارتباطی دو کشور برداشته شود.

تلاش در جهت رفع موانع ارتباط دو کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، ویکا مازوی کومالو در حاشیه بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی کاسپین و بندر نوشهر در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که چه نیازهایی از جانب ایران،استان مازندران  و آفریقای جنوبی قابل تامین است، اظهار کرد: باید تحلیل جامع و درستی از نیازهای دو طرف برای تجارت  صورت گیرد و اینکه باید بررسی شود که در چه زمینه هایی می تواند این ارتباط برقرار شود.

وی به بخش دامپروری پرداخت و گفت: باید بررسی لازم جهت ارتباط دو طرف انجام شود و باید این موضوع مد نظر قرار گیرد که دو طرف به چه بخش‌هایی از دامپروری نیاز دارند.

وی با بیان اینکه تحریم ها تاثیری روی برقراری یک سری ارتباطات داشته است، افزود: آفریقای جنوبی تحریم‌های اعمال شده برایران را قبول ندارد اما این تحریم‌ها در کار تجاری و تبادلات بانکی و غیره تاثیرگذاشته است.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران با بیان اینکه  کمپانی‌های آفریقای جنوبی بیشتر بخش خصوصی و با کشورهای غربی در ارتباط هستند، تصریح کرد: به خاطر آنکه هراس از دست دادن ارتباط با این کشورها بخصوص آمریکا را دارند، تمایل کمتری به برقراری تبادلات با ایران دارند.

ویکا مازوی کومالو به تفاهم نامه های بین ایران و آفریقای جنوبی اشاره کرد و گفت: ۲۳ تفاهمنامه بین ایران و آفریقای جنوبی وجود دارد که ۱۸ تفاهمنامه عملیاتی شده است که برخی از تفاهمنامه ها قدیمی تر است و این تفاهمنامه ها در کمیسیون مشترکی که قرار است  طی سال آینده برگزار شود، بررسی می‌شود تا موانع  موجود برسرراه عملیاتی شدن برداشته شود.

وی خاطر نشان کرد: وزیر امور خارجه ایران و آفریقای جنوبی ریاست کمیسیون مشترک را عهده دار هستند و در آن درباره تفاهمنامه ها تبادل نظر می‌شود از سوی دیگر سفر رئیس جمهور ایران به آفریقای جنوبی بعد از کمیسیون مشترک نیز درباره رفع موانع و عملیاتی کردن تفاهمنامه ها تأثیرگذار خواهد بود.       

گفتنی است که سفیر آفریقای جنوبی در این سفر از بخش‌‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر از جمله تأسیسات دریایی و بندری، برج کنترل،موزه دریایی و اسکله ها بازدید کرد و از نزدیک در جریان توانمندی ها و زیرساخت های موجود در بندر قرار گرفت.

پایان پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول