اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

آموزش مهارت‌های زندگی از طریق تئاتر شورایی در کانون اصلاح و تربیت

به منظور تحقق برنامه‌های اصلاحی و تربیتی مددجویان و بازگشت موثر آنان به جامعه، کارگاه‌های مهارت‌های اساسی زندگی از طریق تکنیک‌های تئاتر شورایی در کانون اصلاح و تربیت البرز برگزار می‌شود.

آموزش مهارت‌های زندگی از طریق تئاتر شورایی در کانون اصلاح و تربیت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی چهارمحالی، مدیر کل زندان‌های استان البرز، در جمع اصحاب رسانه، گفت: مددجویان کانون اصلاح و تربیت به لحاظ سنی در شرایط ویژه ای قرار دارند، از طرفی میل به انجام کارهای مختص بزرگسالان را دارند و از طرفی در این خصوص آموزش درستی ندیده‌اند و برای اثبات خود دست به کارهایی می زنند که معمولاً برایشان دردسرساز است و در نهایت منتهی به زندان می‌شود.

چهارمحالی با اشاره به جرایم مددجویان کانون اصلاح و تربیت اظهار داشت: طیف زیادی از مددجویان کانون اصلاح و تربیت به خاطر تجربه زیسته و شرایط محیط زندگیشان متاسفانه سابقه مصرف انواع مواد مخدر و مشروبات الکلی را دارند و این امور تبدیل به جزیی از فرهنگ آنان شده است که به راحتی نمی‌توان این فرهنگ و نگرش را تغییر داد.

مدیر کل زندان‌های استان البرز افزود: این تغییر نگرش‌ها باید به شیوه غیر مستقیم و با تکنیک‌های میان رشته‌ای در حوزه‌های روانشناسی، جامعه شناسی و هنر صورت پذیرد، چرا که در غیر این صورت مددجویان یا از پذیرش این تغییرات امتناع می‌کنند و یا در صورت پذیرش، پس از آزادی و با اولین مواجهه با دوستان محیطِ زندگی فراموش می شوند.

علی چهارمحالی آموزش‌های نوین و کاربردی را در تغییر رفتار مددجویان موثر خواند و افزود: مدت 3 ماه است که آموزش مهارت‌های اساسی زندگی مانند توانایی نه گفتن و کنترل خشم با استفاده از تکنیک های تئاتر شورای در کانون اصلاح و تربیت البرز آغاز شده و خوشبختانه با استقبال خوب مددجویان نیز مواجه شده است.

مدیر کل زندان‌های البرز جذابیت و مشارکت همگانی را از محاسن این طرح برشمرد و افزود: در این تکنیک مددجویان همه کنشگری می‌کنند، حق ابراز نظر دارند، عقاید خود را به صورت عملی اجرا می‌کنند و در خصوص رفتارهای نادرست و صحیح تفکر می‌کنند تا در نهایت به راه درست برسند و ما امیدواریم با استمرار چنین برنامه‌هایی شاهد تغییر رفتاری ماندگار در مددجویان باشیم.

پایان پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول